همزمان با هفته کتابخوانی؛

توزیع ۱۵ هزار جلد کتاب در مدارس سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ هزار جلد کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس این استان با کمک خیران به صورت رایگان توزیع شد.

توزیع ۱۵ هزار جلد کتاب همزمان با هفته کتابخوانی در مدارس سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۰ تا ۲۶ آبان ویژه برنامه‌های مختلفی نظیر زنگ کتابخوانی، رقابت‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس سیستان و بلوچستان اجرا شد.

وی بیان کرد: امسال طرح قرائت خانه مدارس شاهد در ۲۸ مدرسه شاهد سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

نخعی افزود: در قالب این طرح در مدارس شاهد یک فضایی تعبیه شده که دانش آموزان خارج از ساعت آموزشی می‌توانند به مطالعه آزاد بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این نهاد برای چهار سال متوالی یک تفاهم نامه همکاری با وزارت ارشاد انعقاد کرد که بر مبنای آن با دعوت از نویسندگان کتاب کودک و نوجوان و توزیع کتاب، طرح ترغیب هر دانش آموز به کتب غیر درسی اجرا می‌شود.

نخعی بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه مشغول تحصیل شدند.

 سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود.


انتهای پیام/ع

توزیع  چندین جلد کتاب درهفته کتابخوانی در مدارس استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار