پنام تاش:جام باشگاه های واترپلو آسیا تجربه ارزشمندی برای تیم جوان سایپا بود

سرمربی تیم واترپلو سایپا معتقد است جام باشگاه های آسیا برای تیم او که ترکیبی از بازیکنان جوان و بزرگسال است، تجربه ارزشمندی بود.

جام باشگاه های واترپلو آسیا تجربه ارزشمندی برای تیم جوان سایپا بودمهدی پنام تاش سرمربی تیم واترپلو سایپا در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره مسابقات جام باشگاه های آسیا و نائب قهرمانی تیمش اظهار کرد: مسابقات جام باشگاه های آسیا به مدت 3 سال برگزار نشده بود به همین دلیل تعدادی از تیم ها در آن حضور نداشتند. سطح مسابقات خوب بود. سایپا با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه و 2 بازیکن خارجی پا به این رقابت ها گذاشت. جام باشگاه ها تجربه خوبی برای سایپا بود و خوشبختانه نتایج خوبی هم به دست آمد.


او درباره حریفان سایپا تصریح کرد: تیم آستانه قزاقستان تیمی قوی بود که در این رقابت ها دو ملی پوش خود را در اختیار نداشت. ما تا لحظه آخر با آنها جنگیدیم. اگر بازیکنان خارجی را زودتر به ترکیب اضافه می کردیم مطمئنا نتیجه بهتری می گرفتیم. حریف دیگر ما تیمی از کره بود که بازیکنان ملی پوش این کشور را در اختیار داشت. نماینده تایلند نیز یک دست و جوان بود. این نشان می دهد کشورهای دیگر بیکار ننشسته اند و کار می کنند.


پنام تاش درباره جوان گرایی در تیم سایپا بیان کرد: در ترکیب تیم سایپا 3 بازیکن زیر 17 سال و 7 بازیکن زیر 19 سال حضور دارند. هم سیاست من به عنوان مربی و هم سیاست باشگاه سایپا مبتنی بر جوان گرایی و در نهایت نتیجه گرایی است. ضمن این که تلاش می کنیم به توسعه واترپلو ایران نیز کمک کنیم. توسعه واترپلو نیازمند توجه ویژه به رده های پایه است.


سرمربی تیم واترپلو سایپا به حضور نداشتن برخی از تیم ها در مسابقات جام باشگاه های آسیا اشاره کرد و گفت: در این دوره نمایندگان کشورهایی مانند چین، ژاپن و ازبکستان حضور نداشتند. ممکن است این کشورها تیم های ملی توانمندی داشته باشند اما حضور نداشتن آنها در این رقابت ها نشان می دهد این کشورها فاقد لیگی پویا هستند. خوشبختانه از کشورمان دو تیم به جام باشگاه ها اعزام شد و نتایج خوبی هم کسب شد. این بدین معناست که لیگ ما برآیند خوبی داشته است و هزینه هایی که برای حضور سایپا و دانشگاه آزاد صرف شده است، ارزش داشته است.


پنام تاش عنوان کرد: واترپلو ورزشی است که در اروپا رونق دارد و اروپائیان در آن سرآمد هستند. این رشته در آسیا مهجور مانده است اما با سرمایه گذاری، تمرین و صرف زمان زیاد می توان به آینده آن امیدوار بود.


سرمربی تیم واترپلو سایپا با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ زیر 17 سال بیان کرد: تیم سایپا نیز در این لیگ تیم داری می کند. من هم با تیم نوفلاح موفق به کسب مقام قهرمانی در لیگ زیر 17 شده ام.  پتانسیل خوبی از جوانان داریم. اما لازم است تورنمنت های خارجی نیز برای این رده در نظر گرفه شود. ضمن این که باید بودجه ای در اختیار باشد تا بتوان این رده را سازماندهی کرد. پخش تلویزیونی نیز به طور حتم به رشد واترپلو کمک خواهد کرد.


او درباره صدرنشینی سایپا در لیگ برتر اضافه کرد: به لطف خداوند تا کنون نتایج خوبی در لیگ گرفته ایم و صدرنشین هستیم. بازیکنان با هم متحد و هم دل هستند. تصور می کنم کار در نیم فصل دوم سخت تر باشد.

انتهای پیام/

اظهارت پنام تاش درباره نائب قهرمانی سایپا در جام باشگاه های آسیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار