حمایت مجلس افغانستان از گفتگوهای مستقیم دولت و طالبان

معاون دوم مجلس افغانستان با ابراز امیدواری از گفتگوهای مستقیم صلح میان نمایندگان حکومت و طالبان گفت: این مذاکرات می‌تواند برای گفتگوهای صلح افغانستان مفید واقع شود.

حمایت مجلس افغانستان از گفتگوهای مستقیم دولت و طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون دوم مجلس افغانستان با ابراز امیدواری از گفتگوهای مستقیم صلح میان نمایندگان حکومت و طالبان گفت: این مذاکرات می‌تواند برای گفتگوهای صلح افغانستان مفید واقع شود.

گمانه زنی ها درباره درباره گفتگوی نماینده‌های طالبان و شورای عالی صلح افغانستان در قطر تا ده روز دیگر با خوشبینی هیات اداری مجلس روبرو شده است.

نذیر احمدزی، معاون دوم این جرگه امروز (یکشنبه ۲۸ عقرب) گفت: اگر نماینده‌های دو طرف از نزدیک با هم دیدار کنند، بر روند صلح تاثیرات مثبتی خواهد داشت.​

وی افزود: ما از ملاقات‌های رو در روی حکومت و مخالفین در هر جایی که برگزار شود استقبال می‌کنیم؛ اگر دو طرف رو در رو ملاقات کنند نتایج مثبتی خواهد داشت.

هر چند وزارت خارجه و شورای عالی صلح افغانستان از دیدار احتمالی نماینده های حکومت و این شورا با طالبان ابراز بی خبری می‌کنند اما یک عضو پیشین گروه طالبان خبر می‌دهد که انتظار می‌رود در 27 ماه روان میلادی، نماینده‌های شورای عالی صلح و طالبان در قطر دیدار کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.