توقیف خودروی کیا با ۵۰ میلیون ریال خلافی در محور ارومیه-مهاباد

رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌غربی گفت: یک دستگاه سواری کیا با ۵۰ میلیون ریال خلافی در محور ارومیه-مهاباد توقیف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عباس فرمانی رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌غربی در ارتباط با توقیف یک دستگاه سواری کیا اظهار کرد: ماموران پاسگاه پلیس راه ارومیه به مهاباد حین کنترل خودرو‌های عبوری در این محور این خودروی مورد نظر را جهت بازرسی متوقف کردند.

وی با بیان اینکه پس از توقف خودرو برای آگاهی از سوابق و خلافی‌های خودرو استعلام صورت گرفت، اضافه کرد: در این استعلام‌ها مشخص شد که دستگاه سواری کیا دارای ۵۰ میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با مشخص شدن این امر خودرو به منظور پرداخت دیون دولتی و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد و خودرو تا پرداخت جریمه امکان تردد را نخواهد داشت.

وی با اشاره به تبصره ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی عنوان کرد: برابر این تبصره در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اطلاع می‌دهد.

فرمانی با اینکه در صورت اطلاع مالک از جریمه خودرو؛ وی باید ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ نسبت به پرداخت جریمه اقدام کند، تصریح کرد: اگر مالک جریمه را پرداخت نکند خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ جرایم رانندگی یک عامل بازدارنده در کاهش تلفات رانندگی است، گفت: تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی نه تنها زیان‌های مالی در پی دارد بلکه ممکن است خسارت‌های جانی نیز به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌غربی در ادامه یادآور شد: سرعت مطمئنه لازمه ایمنی جاده‌ها است و نباید برای ساعتی زودتر رسیدن به مقصد حوادث جبران‌ناپذیر را رقم زد و علاوه بر تهدید جان خود، جان دیگران را نیز به خطر انداخت.

انتهای پیام/ن.م

 

توقیف خودروی کیا در محور ارومیه-مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.