برگزاری نخستین «روز جهانی فقرا» در کلیسای کاتولیک رُم

رهبر کاتولیک‌های جهان همزمان با نخستین روز جهانی فقرا پذیرای هزاران نیازمند بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ فقرا، بی خانمان‌ها، و بیکار‌ها امروز یکشنبه مهمان افتخاری پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم عشاء ربانی بودند.

او در این مراسم با کمک به فقرا و تحویل بسته‌های غذا به آن‌ها گفت: کمک به نیازمندان  راهی برای به دست آوردن «گذرنامه به بهشت» است.

کمک به نیازمندان راهی برای به دست آوردن «گذرنامه به بهشت» است

او در این مراسم گفت: اگر به چشم جهانیان، آنها (فقرا) ارزش کمی دارند، ولی باید بدانیم که آنها دروازه های بهشت را به سوی ما می گشایند. آنها«گذرنامه ما برای ورود به بهشت» هستند.

پاپ در این مراسم بی تفاوتی نسبت به فقرا و  به همنوع را گناه دانست و گفت: وقتی می گوییم به ما مربوط نیست؛ کار من نیست؛ مشکل جامعه است، بی تفاوتی به همنوع را گسترش می دهیم. این حرکت، ما را از برادران و خواهران نیازمندمان دور می‌کند.

کمک به نیازمندان راهی برای به دست آوردن «گذرنامه به بهشت» است

این مراسم در کلیسای کاتولیک رم همزمان با نخستین «روز جهانی فقرا» برگزار شد. روز جهانی فقرا ایده‌ای از سوی واتیکان است که از سال جاری میلادی به منظور جلب توجه مردم دنیا به یک میلیارد و 200 میلیون گرسنه در جهان صورت گرفته است.

در این مراسم، سازمان‌های خیریه حدود 7 هزار نیازمند را برای شرکت در این مراسم به کلیسای سن پیتر اعزام  کردند تا در مراسمی که به دستور پاپ برگزار شده بود شرکت کنند. حدود 1500 نفر از این افراد به عنوان مهمان افتخاری در سالن اجتماعات واتیکان با پاپ دیدار کردند و ناهار خوردند. بقیه نیازمندان نیز در کالج های اسقفی پذیرایی شدند.

نیازمندانی از رُم و سایر نقاط ایتالیا در این مراسم شرکت کردند. همچنین سازمان‌های خیریه، گروه‌های بی بضاعت از کشورهای فرانسه، اسپانیا، آلمان و لهستان را برای شرکت در این مراسم جمع آوری کرده بودند.

انتهای پیام/

پاپ فرانسیس کمک به نیازمندان را راهی برای به دست آوردن «گذرنامه بهشت» خواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار