شفر: با تمرکز هستیم و سخت کار می‌کنیم/ از محرومیت بازیکنانم غافلگیر شدم

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با سیاه جامگان شرکت کرد.

شفر: با تمرکز هستیم و سخت کار می‌کنیم/ از محرومیت بازیکنانم غافلگیر شدمبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، وینفرد شفر سرمربی آبی پوشان تهران با حضور در نشست خبری پیش از دیدار با سیاه جامگان در هفته دوازدهم به صحبت درباره آخرین شرایط استقلال و موضوعات مختلف پرداخت که مشروح آن در ادامه می آید:

در کیش قوی تر و بهتر شدیم

شفر گفت: اولین دیدار خارج از خانه من در ایران است و خوشحالم که در شهری مقدس و مذهبی حضور دارم. شنیده ام که مشهد شهر خوب و زیبایی است و امیدوارم فردا که خورشید بیرون می آید، بیشتر این شهر را ببینم. من، کادر، فرزندم و عوامل باشگاه بابت زلزله غرب کشور بسیار ناراحت هستیم. خیلی بابت این موضوع ناراحت هستیم و امیدوارم که اتفاق های خوبی برای مردم در آینده رخ دهد. یک اردوی تمرینی در جزیره کیش داشتیم و تنها مشکل ما این بود که ملی پوشان را در اختیار نداشتیم. همه بازیکنان با تمرکز بالا و بسیار سخت کار کردند. همه بازیکنان بدون توجه به مشکلات کار کردند و نکته مثبت این است که ما قوی تر و بهتر شدیم. در اردو فرصت داشتیم که بازیکنان و کادر در کنار یکدیگر بودند، با یکدیگر صحبت کنند، فیلم ببینند و زمان بیشتری را در کنار یکدیگر بگذرانیم. بازی با سیاه جامگان اصلا راحت نیست زیرا هر تیمی که برابر ما بازی می کند به دنبال این است که بیشتر از 100 درصد از توان خود را به نمایش بگذارد. باید خیلی خوب بازی کنیم و به شکل یک قهرمان از رختکن خارج شویم. امیدوارم بعد از بازی برنده ما باشیم اما باور کنید کار بسیار سختی داریم.

 هواداران زیادی در مشهد داریم

او افزود: شنیده ام که استقلال هواداران زیادی در مشهد دارند. امیدوارم بتوانیم فردا هواداران را خوشحال کنیم. ما نیاز داریم که برای رسیدن به هدف، در طول 90 دقیقه قوی باشیم و روحیه خود را حفظ کنیم. در چند روز گذشته تمرینات خوبی داشتیم و بازیکنان ملی پوش نیز در کنار ما حضور دارند و امیدوارم یک نمایش بسیار خوب داشته باشیم.

 باشگاه ها باید بازیکنان را برای تیم ملی آماده کنند

شفر ادامه داد: دیروز با برانکو تماس گرفتم و از او خواستم اگر ممکن است با توجه به ساعت پرواز ما، زمان تمرین را عوض کنیم و ایشان نیز قبول کردند. همه باید با هم برای بهتر شدن فوتبال ایران کار کنیم. در 90 دقیقه بازی همه می خواهیم ببریم و برنده باشیم. چند روز قبل با او صحبت کردم و به او گفتم چه کاری می توانیم برای اقشار ضعیف انجام دهیم. نمی خواهیم دیداری میان استقلال و پرسپولیس داشته باشیم. می خواهیم بازی میان بازیکنان ذخیره، پیشکسوتان، خواننده ها، هنر مندان و ... برگزار کنیم تا خیلی جدی نباشد. شاید افرادی مانند علی دایی، علی کریمی، بازیکنان قدیمی استقلال، آدمهای معروف و انسان هایی از این دست در آن حضور داشته باشند و نمی خواهیم یک دیدار دربی برگزار کنیم. یک مقدار زمان ما محدود است و وقتی که زمان بیشتری داشته باشیم، حتما راجع به این موضوع بیشتر صحبت می کنیم. تمام مربیان باشگاهی در ایران، برای فوتبال ایران کار می کنند. زمانیکه در باشگاه ها خوب کار شود، بازیکنان بهتری داریم و در نتیجه تیم ملی بهتر می شود و شانس ما در جام جهانی روسیه بالاتر خواهد رفت. من می توانم به شما بگویم که 3 دوره در سه تیم ملی سرمربی بودم و همیشه به سرمربیان آنها می گفتم شما وظیفه دارید که بازیکن خوب تحویل تیم ملی بدهید و کار من این است که یک تیم خوب از بازیکنان شما بسازم.

 از محرومیت بازیکنانم غافلگیر شدم

او گفت: بعد از دیدار دربی به دلیل محرومیت دو بازیکن غافلگیر شدم زیرا آنها کارت زرد گرفته بودند. نمی خواهم بیشتر درباره آن صحبت کنم اما من قوانین را می دانم. وریا غفوری را در این دیدار به دلیل مصدومیت نداریم. بعد از بازگشت وریا از اردوی تیم ملی، او احساس درد داشت و به ما گفت. ما به او گفتیم تمرین را ترک کند و امیدواریم بعد از بررسی ها بیشتر، شرایط او نهایی و مشخص شود. ما باید یک نامه به کادر پزشکی تیم ملی ارسال کنیم و از آنها اطلاعاتی درباره مصدومیت وریا غفوری کسب کنیم. داریوش شجاعیان، میلاد زکی پور و فرشید باقری بازیکنان محروم ما هستند. زکی پور و شجاعیان در دربی محروم شدند و باقری نیز سه کارته است. بقیه بازیکنان فردا این شانس را دارند تا خودشان را نشان دهند و در ترکیب قرار بگیرند.

با تمرکز هستیم و سخت کار می کنیم

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: از تعریف شما بابت پیشرفت استقلال تشکر می کنم. ما سخت کار می کنیم و باید تمرکز داشته باشیم. طبیعی است وقتی یک باشگاه مربی جدید می آورد یعنی از گذشته ناراضی بوده است. ما روی مسائل تاکتیکی و آمادگی جسمانی بازیکنان کار می کنیم اما تا پایان راه طولانی در پیش داریم. نمی توانم الان در مورد بازیکنان جدید صحبت کنم. من با بازیکنان صادق هستم و نمی خواهم قبل از اینکه بازیکنی برود درباره آن صحبت کنم و اول باید با خود بازیکن صحبت کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.