شمسایی: فالکائو ۳ بار خداحافظی کرد، اما بازهم برگشت/ نباید رکورد‌ها را "مفت" از دست دهیم

آقای گل فوتسال جهان گفت: فالکائو ۳ بار از دنیای فوتسال خداحافظی کرد، اما بازهم بازگشت و برزیلی‌ها به او کمک می‌کنند تا رکورد آقای گلی فوتسال جهان را از آن خود کنند.

وحید شمسایی، سرمربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دیدار حساس فردا ( دوشنبه ) تیمش مقابل گیتی پسند اصفهان بیان کرد: تیم خوب و مدعی در لیگ برتر هستیم اما در 3 دیدار گذشته مان شکست خوردیم و شرایط سختی داریم. البته این موضوع عادی است و تیم های بزرگ دنیا پس از مدتی از شرایط آرمانی به دور می شوند. به هرحال پس از برد هفته گذشته، تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و شرایط مان بهتر شده است و آماده دیدار با گیتی پسند هستیم.

او افزود: فردا ( دوشنبه ) بازی سختی مقابل گیتی پسند داریم و امیدوارم بازی جذابی شود. گیتی‌پسند مدیریت خوب، بازیکنان و مربی بزرگی دارد و یک تیم کامل است اما امیدوارم بازی جذابی را شاهد باشیم و هواداران از این بازی لذت ببرند.

شمسایی در خصوص تقابلش با شمس گفت: تقابلی با حسین شمس ندارم و حسین آقا همیشه استاد و بزرگ من بوده است. شمس در زندگی ورزشی من نقش مهمی را ایفا کرده است و نمی توانم روزهای خوبم را با او فراموش کنم. به هرحال زندگی ادامه دارد و چرخش روزگار سبب شده تا من رودر روی حسین شمس قرار بگیرم و امیدوارم هواداران، دیداری تماشایی، تاکتیکی و زیبایی را مشاهده کنند.

شمسایی: فالکائو 3 بار خداحافظی کرد اما بازهم برگشت/ نباید رکوردها را

کاپیتان پیشین فوتسال کشورمان درباره دعوت نشدنش به تیم ملی اظهار کرد: من هیچ گاه از تیم ملی خداحافظی نکردم و از سال 2012 که آقای گلی رقابت های قهرمانی آسیا در دوبی را کسب کردم، دیگر به تیم ملی دعوت نشدم. تیم ملی سرمربی دارد و فوتسال کشورمان قطعا درحال سپری کردن دوران طلایی خودش است. تیمی که سوم جهان می شود، از سطح فنی بالایی برخورد دار است و به طور قطع ناظم الشریعه و بازیکنانش اهدافی دارند که می خواهند به آن برسند. من هم دنبال این موضوع نبودم که جا پای بازیکنان جوان بگذارم و خداراشکر از سال 1999 تا 2012 پیراهن پرافتخار تیم ملی را بر تن کردم و تجربیات زیادی را پشت سر گذاشتم.

فالکائو هر وقت می خوابد از فوتسال خداحافظی می کند!

او درباره اینکه فالکائو درصدد است تا رکوردش را بشکند و آقای گل فوتسال جهان شود، افزود: از سال 2012 تا کنون که یکی - دو ماه دیگر وارد 2018 می‌شویم، حدود 6 سال می‌گذرد و من از تیم ملی دور بودم اما فالکائو بازی کرد و 3 بار هم از دنیای فوتسال خداحافظی کرد ولی بازهم بازگشت.  ابتدا در جام جهانی و پس از شکست برزیل مقابل ایران، فالکائو روی دست بازیکنان تیم ملی خداحافظی کرد. سپس بازهم برای یک بازی دوستانه با کلمبیا، او به تیم ملی دعوت شد و بعد از بازی، خداحافظی کرد و در بار آخر هم در یک تورنمنت که من، مالدینی، گیگز و او بودیم، خودش اعلام کرد که خداحافظی اش قطعی است اما انگار هنوز دلش با برزیل است و فکر می کنم هربار می خواهد بخوابد، از فوتسال خداحافظی می کند! و سپس بازمی گردد. فالکائو بازیکن بی‌بدیلی محسوب می‌شود که فوتسال دنیا دیگر بازیکنی مثل او را نخواهد دید و امیدوارم اتفاقات خوبی برای وی رخ دهد. برزیل 6 سال پای فالکائو ایستاد که الان تنها 7 گل با آقای گلی دنیا فاصله دارد و اکنون بحث ارزش‌گذاری است که عناوین خوبی را که داریم، مفت از دست ندهیم.

شمسایی: فالکائو 3 بار خداحافظی کرد اما بازهم برگشت/ نباید رکوردها را

عناوین مهم را نباید مفت از دست دهیم

شمسایی ادامه داد: حرف من این است انسان‌های با ارزش و عناوینی که داریم را مفت از دست ندهیم، برای مثال، برزیل برای بالا بردن آمار گل ملی فالکائو با کاستاریکا دیدار تدارکاتی می‌گذارد، ما هم چنین کاری باید انجام دهیم و بازی های تدارکاتی با تیم‌های درجه سوم آسیا بگذاریم و بگویند وحید شمسایی، برای حفظ عنوان آقای گلی جهان مقابل آنها بازی کن و هر چندتا می‌توانی گل بزن تا رکورد ایران همچنان پا برجا بماند.

سرمربی تاسیسات دریایی در خصوص عملکرد فالکائو هم خاطرنشان کرد: فالکائو در 6 سالی که من غیبت داشتم، حدود 34-35 گل زده است و این درحالیست که اگر من در این دوران بازی می کردم، حداقل 60 تا 70 گل به ثمر می رساندم.  سال 2006 رکورد برترین گلزن فوتسال را از یک برزیلی دیگر گرفتم و 11 سال است که یک نماینده از ایران، آقای گل جهان است و به طور قطع از دست دادن این افتخار، ناراحت کننده است.

شمسایی: فالکائو 3 بار خداحافظی کرد اما بازهم برگشت/ نباید رکوردها را

مسئولان ارزشی برای رکوردم قائل نیستند

آقای گل فوتبال جهان ادامه داد: فالکائو، دیدار با کاستاریکا را هماهنگ کرد تا بتواند گل های زیادی را به ثمر برساند. در آسیا هم کشورهایی مانند ویتنام و فیلیپین هستند که فدراسیون می تواند برنامه ریزی کند تا همچنان رکورد اقای گل فوتسال جهان در دست یک ایرانی بماند.

او درباره اینکه آیا اگر کادرفنی تیم ملی از او دعوت کنند، در اردو حضور می یابد یا خیر، عنوان کرد: من هیچوقت نگفتم می‌خواهم مقابل تیم ملی برزیل، اسپانیا، ایتالیا و ... یا جام ملت‌ها بازی کنم چون نه دنبال این موضوع هستم، نه دوست دارم مزاحمتی برای تیم ملی ایجاد کنم و خودم نیز علاقه‌ای به این موضوع ندارم، چون راه تیم ایران مشخص شده و بسیار خوب هم عمل می کند. فالکائو نیامد در جام ملت‌های آمریکا برای برزیل بازی کند اما فدراسیون این کشور در برزیل با تیم‌های اروگوئه و کاستاریکا دیدار تدارکاتی گذاشت تا گل‌های ملی این بازیکن بالا برود. برزیل اینگونه بازی‌ها را در برنامه می‌گذارد تا بازیکنش بتواند آقای گل فوتسال جهان شود اما متاسفانه مسئولان برای این رکورد مهم ارزشی قائل نیستند.

تیم ملی به من احتیاج ندارد

شمسایی در پایان گفت: نه من به تیم ملی و نه تیم ملی به من احتیاج دارد و خدا را شکر با کارنامه ای که  در این 12 سال دارم، می توانم تیم های درجه دوم و سوم را هماهنگ و بازی دوستانه ای را برگزار کنم. بحث این است که یا کشورمان را دوست داریم یا نه! آن موضوع دیگر در دست من نیست و امیدوارم هر اتفاقی که به صلاح فوتسال است، رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
واقعا باید کمکش کرد