نکات خواندنی و جذاب از جام جهانی روسیه 2018

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می تواند در زمره جام هایی قرار بگیرد که نکات جالبی را به همراه دارد و از جذابیت بالایی برخورداراست.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با مشخص شدن تکلیف 32 تیم حاضر در جام جهانی 2018 روسیه، جهان در انتظار قرعه کشی روز 10 آذر است، روزی که قرار است قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی برگزار شود. جام جهانی روسیه مانند جام های جهانی گذشته حاوی نکات جالب و عجیبی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 تازه واردها

در جام جهانی 2018 روسیه، 2 تیم برای نخستین بار حضور در بزرگ ترین آوردگاه فوتبالی جهان را تجربه می کنند، تیم های پاناما و ایسلند در حالی توانستند جواز حضور در روسیه را کسب کنند که بسیاری از تیم های نامی و بزرگ از صعود به جام جهانی بازماندند. ایسلند که با جمعیتی حدود 340 هزار نفر عنوان کم جمعیت ترین کشور ادوار جام جهانی را یدک می کشد همراه با ایران در سید 3 قرار دارد و پاناما در سید 4 قرار گرفته است.

در جام جهانی 2014، تیم ملی بوسنی تنها تیمی بود که برای نخستین بار به جام جهانی راه یافته بود و در جام جهانی 2010 نیز اسلواکی اولین حضورش را تجربه می کرد، در حالی که در جام جهانی 2006 هشت تیم آنگولا، ساحل عاج،غنا، توگو،جمهوری چک، ترینیداد و توباگو،صربستان و اوکراین برای نخستین بار طعم حضور در جام جهانی را چشیدند.

بازگشت فراموش شدگان

 در این دوره 3 تیم پس از سال ها موفق به حضور در جام جهانی شده اند. تیم های ملی مصر، مراکش و پرو که مدت ها رویای صعود مجدد و بازگشت به جام جهانی داشتند سرانجام در روسیه به آرزوی خود می رسند. آخرین حضور تیم ملی مصر به جام جهانی 1990 برمی گردد،این تیم در جام جهانی 1934 نیز حضور داشته است. مصری ها پس از 28 سال و با پیروزی 2 بر یک برابر کنگو با گل دقیقه 95 محمد صلاح توانستند به جام جهانی صعود کنند.

مراکش که با پیروزی 2 بر صفر برابر ساحل عاج در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی توانست صعود خود را قطعی کند پس از 20 سال به این رقابت ها راه یافت. آخرین حضور مراکشی ها در جام جهانی به سال 1998 بازمی گردد.

آخرین تیم صعود کننده به جام جهانی تیم ملی پرو بود. این تیم در آخرین دیدار مرحله پلی آف جام جهانی با پیروزی 2 بر صفر مقابل نیوزیلند موفق شد نام خود را به عنوان سی و دومین تیم حاضر در جام جهانی روسیه ثبت کند. پرویی ها از سال 1982 تاکنون موفق به صعود به جام جهانی نشده بودند.

غیبت یک قهرمان جهان

 چه کسی باور می کرد تیم ملی ایتالیا، که تاکنون 4 بار قهرمان جام جهانی شده است، حتی نتواند به جام جهانی صعود کند؟ ایتالیا در حساس ترین دیدار مرحله پلی آف از پس سوئد بر نیامد تا برای نخستین بار از سال 1958 تاکنون یعنی پس از 60 سال در جام جهانی حضور نداشته باشد. لاجوردی پوشان تنها تیم قهرمان ادوار جام جهانی هستند که از جام جهانی روسیه محروم مانده اند. 

بیشترین حضور در ادوار جام جهانی

 تیم ملی برزیل به غیر از روسیه میزبان نخستین تیمی بود که راهی جام جهانی شد، این تیم با در اختیار داشتن ستارگانی چون نیمار،کوتینیو،دنی آلوز،مارسلو،ویلیان و... خیلی زود حضورش را در روسیه قطعی کرد. برزیلی ها از سال 1930 تاکنون در همه ادوار جام جهانی حضور داشته اند و با 21 حضور از این نظر رکورددار هستند. پس از برزیل، تیم ملی آلمان با 19 حضور در جایگاه دوم قرار دارد.

ناکامی آمریکا و هلند

 تیم ملی آمریکا که از سال 1990 پای ثابت جام های جهانی بود این بار در صعود به جام جهانی ناکام بوده و در روسیه غایب خواهد بود. این تیم با شکست در خانه ترینیداد و توباگو در رده پنجم گروه خود قرار گرفت و حتی نتوانست به مرحله پلی آف راه پیدا کند. تیم ملی هلند نیز یکی از غایبان بزرگ جام جهانی روسیه است، هلندی ها تابحال ۳ بار به فینال جام‌های جهانی راه یافته اند، اما هر بار دستشان از جام کوتاه مانده است.به‌همین دلیل، برخی به تیم ملی این کشور لقب "بهترین تیمی که تابحال قهرمان جهان نشده" داده‌اند.

نارنجی‌ها در جام‌های جهانی ۱۹۷۴ آلمان و ۱۹۷۸ آرژانتین در فینال مغلوب میزبانان شدند، و در سال ۲۰۱۰ هم در آفریقای جنوبی به اسپانیا باختند. آنها در آن سال با هدایت برت فان‌مارویک تا فینال پیش رفتند، و در آنجا در وقت اضافه روی گل آندرس اینیستا بازی را واگذار کردند. 2 شکست اخیر هلند در فینال جام‌های جهانی در وقت اضافه بوده است. جام جهانی برزیل دهمین حضور هلند در این رقابت ها بود.

ستاره هایی که نیستند

در جام جهانی 2018 روسیه علاوه بر تیم های بزرگ، بازیکنان مطرحی نیز غایب هستند. ستاره هایی همچون بوفون، ویدال، الکسیس سانچز،گرت بیل و اوبامیانگ در حسرت حضور در روسیه باقی ماندند. اگر بخواهیم تیمی از غایبان جام جهانی روسیه تشکیل دهیم باید به نام های زیر اشاره کنیم.

ترکیب 11 نفره  غایبان جام جهانی 2018:

دروازه‌بان: جیان‌لوئیجی بوفون( ایتالیا - یوونتوس)

 مدافعان: آنتونیو والنسیا(اکوادور- منچستریونایتد)، ون دایک( هلند - ساتهمپتون)، لئوناردو بونچی(ایتالیا - آث میلان)، داوید آلابا(اتریش- بایرن‌مونیخ)

هافبک‌ها: نبی کیتا( گینه- لایپزیک)، آرتورو ویدال(شیلی- بایرن مونیخ)، کریستین پولیسیچ(آمریکا - دورتموند)، الکسیس سانچز(شیلی- آرسنال)

مهاجمان: گرت بیل(ولز- رئال مادرید)، اوبامیانگ( گابن- دروتموند)

بازیکنان ذخیره:

یاسپر سیلیسن( هلند- بارسلونا)

دیلی بلیند( هلند- منچستریونایتد)

گری مدل(شیلی- بشیکتاش)

میرالیم پیانیچ( بوسنی- یوونتوس)

مارک همشیک( اسلواکی- ناپولی)

هنریخ میخیتاریان( ارمنستان - منچستریونایتد)

آرین روبن( هلند- بایرن مونیخ)

ریاض محرز( الجزایر- لسترسیتی)

ادین ژکو(بوسنی- آ اس رم)

 گزارش: علیرضا رحمانی

انتهای پیام/

بررسی نکات جالب جام جهانی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
محمد
۱۷:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
آمریکا نخواست بیاد روسیه!
اونها المپیک 1980 رو هم به دلیل اینکه تو روسیه برگزار شد تحریم کردند.
روسیه کلا کشور شیطانی هست
بازیکنان اصلی آلمان هم سال پیش مسابقات کنفدراسیون ها رو تو روسیه تحریم کردند و جوانانشون فرستادن
روسیه کشور سردسیری هست و تماشاگر کمی به استادیوم ها خواهن رفت
ایتالیا و هلند هم که حضور ندارند
مطمئن هستم پوچ ترین جام جهانی تاریخ را در روسیه خواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
برزیل نخستین تیمی بود که راهی جام جهانی شد؟؟؟؟
مگه ما نخستین تیم نبودیم؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
باتشکر گزارش جذاب وخواندنی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
گزارش خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
تشکررررررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
ان شالله بازيكنان جوان استقلال رو در جام جهاني ببينيم
United States of America
محمد
۱۴:۱۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
عالی بود آقای رحمانی