نقش دوی صحرانوردی در افزایش قدرت عضلانی ورزشکاران

فاضلی دونده دوی صحرانوردی درباره نقش این رشته در افزایش قدرت عضلانی ورزشکاران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان حسین فاضلی دونده دوی صحرانوردی و استقامت در گفت و گو با رادیو  درباره تمایز دوی صحرانوردی با دوی جاده گفت: در مسسیر دوی صحرانوردی پستی بلندی هایی وجود دارد که لذت بیشتری را به دونده منتقل می کند. هم چنین آسیب دیدگی پا در این نوع دو نسبت به جاده بسیار کمتر است. دوی صحرانوردی به آماده سازی دونده برای مسابقات و افزایش قدرت عضلانی آن ها کمک شایانی می کند.

فاضلی تصریح کرد: ورزشکاران دیگر رشته ها نیز در کنار دونده ها در مسابقات دوی صحرانوردی شرکت می کنند تا توان خود را بالا ببرند. تیم کشتی کره جنوبی را دیدم که در این مسابقات به رقابت پرداختند. هم چنین فوتبالیست های معروف جهان مثل زیدان در دوی صحرانوردی شرکت می کنند.

او به کم کاری فدراسیون دو و میدانی در برگزاری مسابقات دوی صحرانوردی خانوادگی اشاره کرد و اظهار کرد: متأسفانه فدراسیون دو و میدانی یک بار هم اقدام به تعیین مسیری برای حضور خانواده ها در دوی صحرانوردی نکرده است. به خاطر دارم که 35 سال قبل یک مسابقه دوی صحرانوردی آسیایی در زمین گلف برگزار شد در حالی که اکنون شمال کشور و پارک چیتگر بهترین مسیرها برای دوی صحرانوردی است. مسئولین فدراسیون فقط صحبت می کنند و هیچ عملی در رابطه با دوی صحرانوردی انجام نمی دهند.

انتهای پیام/

اظهارات فاضلی درباره ویژگی های دو صحرانوردی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.