برنی سندرز: اصلاحات مالیاتی ترامپ در راستای حمایت از میلیاردرهاست

سناتور دموکرات آمریکا گفت همانطور که میلیاردرها، میلیون‌ها دلار کمک به پویش انتخاباتی جمهوری خواهان کردند، اکنون زمان آن رسیده است تا آن‌ها به این کمک‌ها پاسخ دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکا، در ارتباط با برنامه مالیاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور، گفت: اصلاحات مالیاتی ترامپ در راستای حمایت از میلیاردر‌ها و رای دهندگان جمهوری خواه است و ادعا‌های وی درباره این که دموکرات‌ها با وی همراه هستند، کاملا «یاوه گویی است».

سندرز در مصاحبه زنده‌ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان، گفت: ما شاهد آن بودیم که میلیاردرها، میلیون‌ها دلار کمک به پویش انتخاباتی جمهوری خواهان کردند و اکنون زمان آن رسیده است تا آن‌ها به این کمک‌ها پاسخ دهند.این برنامه مالیاتی فقط ارائه دادن ۵۰ درصد از سود مالیاتی به یک درصد ثروتمند آمریکا است و در انتهای سال دهم این برنامه، ما شاهد آن خواهیم بود که در عمل ۵۰ درصد از طبقه متوسط مجبور شده تا مالیات بیشتری پرداخت کنند. این طرح مالیاتی به شکل احمقانه و غیر منطقی می‌خواهد مالیات دریافتی دولت بر مردم را به میزان ۲۶۹ میلیارد کاهش دهد و آنهم نه برای یک درصد پردرآمد جامعه، بلکه برای دو دهم از آن یک درصد، که در نتیجه شامل تعداد انگشت شماری از خانواده‌های ثروتمند در این کشور می‌شود، مانند خانواده والدن و برادران کولت و خانواده‌هایی شبیه به آنها.

وی افزود: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم، آن است که در زمانی که آن‌ها بخواهند بر کسری بودجه یک و نیم تریلیون دلاری فایق بیایند، بر اساس این طرح مالیاتی شان، باید کاهش چشم گیری در پرداخت‌های دولت برای بیمه‌های درمانی انجام دهند، زیرا در آن زمان است که آن‌ها خواهند گفت: کسری بودجه و بدهی ملی ما بسیار بالا هستند. این یک طرح قانونگذاری بسیار بسیار مفتضحانه است و باید جلوی آن گرفته شود.

در ادامه سندرز گفت: اینکه ثروتمندان باید بیشتر از باقی مردم مالیات بدهند امری بدیهی است، زیرا آن‌ها درآمد بسیار بالایی دارند که با دیگران در تناسب نیست، ۵۲ درصد تمامی درآمد‌ها در آمریکا به جیب یک درصد بالای جامعه خواهد رفت، برای همین مشخص است که ثروتمندان باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. اما آیا واقعا کسانی که اکنون در حال تماشای این برنامه هستند معتقد هستند که- در حالی که طبقه متوسط در حال کوچک‌تر شدن است و زیرساخت در حال از هم پاشیدگی می‌باشند، و جوانانی که نمی‌توانند پول لازم برای رفتن به دانشگاه را بپردازند و در پایان هم در حالی درسشان را تمام می‌کنند که به شدت در قرض فرو رفته اند و ۲۸ میلیون نفر از بیمه برخوردار نیستند- مشکل اصلی ما این است که باید از میزان مالیات دادن ثروتمندان کم شود و آن‌ها از تخفیف مالیاتی برخوردار شوند.

این سناتور دموکرات آمریکایی در ادامه گفت: این مساله که برخی می‌گویند که کاهش مالیات بر شرکت‌ها باعث خواهد شد تا آن‌ها بیشتر به این مساله تشویق شوند که کار‌های خود را در داخل آمریکا انجام بدهند و سراغ سرمایه گذاری در دیگر کشور‌ها نروند، صحیح نیست، زیرا در وهله اول جمهوری خواهان در این رابطه حقیقت را بیان نمی‌کنند. زیرا به صورت اسمی این مالیات ۳۵ درصد است، اما میزان مفید آن تنها ۱۴ یا ۱۵ درصد می‌باشد. در وهله دوم آن‌ها در تلاش هستند تا برنامه مالیاتی منطقه‌ای را تنظیم کنند که در واقع شامل مالیات‌های کمتری برای کسانی خواهد شد که در خارج از آمریکا سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود: در نتیجه، این مساله باعث خواهد شد که در عمل شرکت‌ها تشویق به خارج شدن از آمریکا شوند و در جای دیگری سرمایه گذاری کنند و با مالیات کمتری بپردازند. این برنامه مالیاتی، باعث خواهد شد تا مالیات‌های شرکت‌ها برای همیشه و به شدت کاهش یابد و کاهش مالیات‌های که باعث سودرسانی به خانواده‌های کم درآمد و کارگر هستند، به شکل موقتی و مقطعی در بیایند. این مساله کاملا احمقانه است.

انتهای پیام/

مصاحبه زنده برنی سندرز با شبکه تلویزیونی سی ان ان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار