طرح حمله و خیانت‌های ناتو به ترکیه

بر اساس گزارش روزنامه ینی شفق، ناتو تا کنون با قدرتمند‌ترین عضو خود آمریکا، چندین بار به ترکیه خیانت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه ینی شفق ترکیه در گزارشی اعلام کرد در پشت پرده در نظر گرفتن عکس آتاتورک و رجب طیب اردوغان بعنوان دشمن فرضی در رزمایش ناتو در نروژ، طرح حمله به ترکیه در سال ۲۰۱۸ قرار دارد.

روزنامه ینی شفق در ادامه افزود، ترکیه به علت مخالفت ناتو و اصرار در خرید «اس ۴۰۰» به صورت دشمن فرضی در نظر گرفته شد. گشودن حساب توئیتری جعلی بنام اردوغان، از سوی افسر نروژی با اصالت ترک نیز بخشی ازاین سناریوی جنگی است.

بدین سبب بر اساس سناریو مشخص، ترکیه بعنوان دشمن و هدف نشان داده شده است و نمی‌توان آنرا رفتار شخصی یک فرد غیرمسئول وانمود کرد. سازمان تروریستی فتو FETO و ارتش آمریکا سناریوی حمله به ترکیه در سال ۲۰۱۸ را طراحی کردند.

بر اساس این سناریو جنگی، ترکیه کشور خریدار اس ۴۰۰ به یک کشور هدف «Skolken» و به منبع تهدید ناتو تبدیل شده است.

در رزمایش ناتو (Trident Javelin) در نروژ براساس سناریوی جنگی، عکس آتاترک و اردوغان در سیبل هدف شلیک قرار داده شد.

رزمایش ناتو در ۸ نوامبر آغاز و ۱۷ نوامبر به پایان رسید. اردوغان رئیس جمهور ترکیه از این حادثه در ۱۷ نوامبر با خبر شد. افسر فنی نروژی «رهبر ترکیه را در فهرست دشمن قرار داده و عکس آتاتورک و اردوغان را بر روی سیبل هدف قرار داد.

در حساب توئیتری جعلی که بنام «اردوغان» گشوده شد، اردوغان دشمن ناتو که به این پیمان آسیب می‌رساند معرفی گردید. در متن سناریو کشوری خیالی بنام Skolken (ترکیه) از روسیه اس ۴۰۰ خریداری می‌کند و بین دوکشورتولید کننده و خریدار روابط حسنه گسترش می‌یابد. ناتو با کشور Skolken وارد جنگ می‌شود.

ارتشبد خلوصی آکار رئیس ستاد کل ارتش ترکیه با استولتنبرگ دبیر کل ناتو ملاقات کردو گفت: پیگیری این قضیه نباید محدود به بررسی و پیگیری پرونده یک و یا چند نفر باشد. نباید اجازه داد که چند نفر از ناتو سوء استفاده کنند و اهداف خاص خود را به پیش برند و روابط ترکیه با ناتو را خدشه دار کنند.

در رزمایش ناتو در نروژ در حساب توئیت «'RTerdogan'» رئیس جمهور ترکیه و آتاتورک رهبر کشور دشمن معرفی شده است. سناریو‌های جنگی ناتو چند ماه قبل از برگزاری رزمایش با تمام جزئیات طراحی و بررسی و برای اجرا آماده می‌شود.

رزمایش Trident Javelin ناتو نیز چند ماه قبل طراحی و تصویب شده بود. ۴۱ نفر از نظامیان ترکیه نیز در این رزمایش شرکت کرده بودند. این رزمایش برای مقابله با تهدیدات، چهارمین سری رزمایش‌هایی است که بین ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برگزار شد. این رزمایش بمنظور آمادگی برای رزمایش نهائی ناتو در ۲۰۱۸ با شرکت قرارگاه‌های نیرو‌های مشترک ناتو در هلند و ناپل ایتالیا بر گزار شد.

پنچ نفر ازافسران ترکیه عضو فتو (سازمان تروریستی فتح اله گولن) که یکی از آن‌ها وابسته نظامی بود و بعد از کودتای نظامی ۱۵ جولای ۲۰۱۶ به نروژ پناهنده شدند در پایگاهی که مانور Trident Javelin برگزار شد، خدمت می‌کردند. بدین سبب احتمال دخالت آن‌ها در رزمایش فضاحت بار ناتو و دشمن اعلان کردن اردوغان و آتاتورک وجود دارد.

مانور مزبور را فرماندهی نیروی زمینی آمریکا طراحی کرد. نیرو‌های نروژی نیز برنامه ریزی و اجراء آنرا برعهده گرفتند. رزمایش Trident Javelin در چارچوب سلسله مراتبی ناتو و با شرکت همه اعضاء ناتو برگزار و پایان یافت. شاخه اروپائی ناتو بعد از آنکه اردوغان این حادثه را افشا کرد، پی در پی پیام عذر خواهی به ترکیه فرستاد، ولی آمریکا در همان موقع ترکیه را تهدید کرد که باید از خرید اس ۴۰۰ منصرف شود.

در گزارش تحلیلی روزنامه ینی شفق آمده است: ترکیه عضو فعال ناتو است. بر اساس ماده پنجم ناتو «اگریکی از اعضاء مورد حمله قرار بگیرد، به منزله حمله به همه کشور‌های ناتو است و برای دفع آن عملیات مشترکی انجام می‌گیرد.»

ناتو در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد. ترکیه تنها کشور مسلمانی است که تاوان وتلفات سنگینی پرداخته است و در سال ۱۹۵۲ به ناتو پیوست. ترکیه قبل از عضویت در ناتو در جنگ کره شرکت کرد. در این جنگ ۷۲۱ نظامی ترکیه کشته، ۲۳۴ نظامی اسیر و ۶۷۲ سرباز مجروح و ۱۷۵ نظامی نیز مفقود شدند.

ترکیه تا کنون در چهار گوشه جهان در عملیات ناتو شرکت کرد و در مقابل تهدیدات امنیتی علیه ناتو حساسیت نشان داد. ولی همان حساسیت را ناتو درمقابل منابع تهدید علیه ترکیه از خود نشان نداد.

ترکیه بر اساس مسئولیت و حقوق ناشی از حقوق و قرارداد‌های بین المللی در سال ۱۹۷۴ به قبرس نیروی نظامی اعزام کرد. اما متحدین ناتو با ترکیه به مخالفت برخاستند و از یونان حمایت کردند و ترکیه را مورد تحریم تسلیحاتی و اقتصادی قرار دادند. ناتو از ترکیه برای مبارزه با پ. ک. ک. نیز حمایت نکرد و مورد تحریم ناتو قرار گرفت. در دوره استقرار نیروی چکشی در مدار ۳۶ درجه شمال عراق، پ. ک. ک. تحت حمایت ناتو قرار گرفت.

ناتو و آمریکا از طریق هوائی به پ. ک. ک. سلاح و مهمات رسانده وپشتیبانی لجستیک ارائه دادند. هنگامی که مجلس ترکیه مجوز استقرار در ترکیه و عبور نیرو‌های آمریکایی به خاک عراق را بر اساس «مصوبه حکومتی در حکم قانون اول مارس ۲۰۰۳» تصویب نکرد، نیرو‌های آمریکائی در سلیمانیه افسران نیروی مخصوص ارتش ترکیه را بازداشت و برسر آن‌ها گونی کشیدند.

خیانت‌های ناتو علیه ترکیه چندین بار اتفاق افتاده است. بزرگترین خیانت ناتو علیه ترکیه در بحران سوریه اتفاق افتاد. آمریکا قدرتمند‌ترین عضو و متحد ناتو حزب اتحاد دموکراتیک و یگان مدافع خلق شاخه سوری پ. ک. ک. را به یک ارتش مجهزتبدیل کرده است و با داعش متحد شد. ناتو به نظاره گری این اقدامات اکتفا کرد. پرتاب موشک و کاتیوشا از سوریه به خاک ترکیه باعث شد تعداد زیادی از مردم منطقه کشته و مجروح شوند. ولی ناتو برای پیشگیری از آن اقدامی نکرد.

ناتو تدابیر پیشگیری را که در مرز‌های روسیه اتخاذ کرده بود در مرز‌های ترکیه بکار نگرفت. ناتو پدافند هوائی ترکیه را ضعیف و ناکارآمد نگه داشت. اما روسیه در ترکیه سامانه S-۴۰۰ را مستقر کرد. پاتریوت‌های ناتو که در ترکیه مستقر شده است، هنوز معلوم نیست که از قدرت پدافند هوائی برخوردار است یا نه. کشور‌های عضو ناتو نیاز‌های پدافند هوائی موشک‌های دور برد را تامین نکرده اند.

در شرایطی که در یونان سامانه موشکی S-۳۰۰ روسیه مستقر است، اما بعلت خرید S-۴۰۰ از سوی آنکارا، به بهانه عدم هماهنگی وهمگرائی «اس ۴۰۰» با سامانه دفاعی ناتو، ترکیه تهدید شده است که به رغم خرید هواپیما‌های F-۳۵ که یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار آن پرداخت شده است از تحویل آن‌ها محروم خواهد شد. علاوه بر آن آمریکا برای تحریم شرکت‌های سازنده «اس ۴۰۰» آماده می‌شود. هدف آمریکا و ناتو محروم نگه داشتن ترکیه از سامانه موشکی پدافند هوائی است.

انتهای پیام/

پشت پرده رزمایش ناتو در نروژ طرح حمله به ترکیه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار