وزیر خارجه قطر: کشورهای عربی از طریق گفتگو به اختلافات خود با ایران پایان دهند

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس خواست از طریق گفتگو با تهران، به مناقشات خود با ایران پایان دهند.

وزیر خارجه قطر: کشورهای عربی از طریق گفتگو به اختلافات خود با ایران بایان دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، گفت کشورش در مبارزه با تروریسم پیشگام است.

او در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌سی‌ان‌بی‌سی آمریکا ضمن رد کردن اتهامات مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم، اینگونه اظهارات را بی‌اساس خواند و افزود کشورش با گسترش مدارس و فعالیت‌های آموزشی، با افراطی‌گری و تروریسم در مناطق و جوامع آسیب‌پذیر و کشور‌های فقیر مبارزه می‌کند.

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه در قطر قرار دارد و نظامیان آمریکا از این پایگاه اهداف و مواضع تروریست‌های داعش در عراق و سوریه را هدف قرار می‌دهد، بر اهمیت استقرار مرکز فرماندهی ائتلاف جهانی به اصطلاح مبارزه با گروه تروریستی داعش در دوحه تاکید کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی با اشاره به ادامه مناقشات در منطقه خلیج فارس افزود: دوحه همچنان به تلاش برای برطرف کردن بحران در چارچوب شورای همکاری خلیج (فارس) که قطر، عربستان سعودی، امارات و بحران از اعضای آن هستند، متعهد است؛ زیرا این منطقه با خطربزرگتری به نام تروریسم روبرو است.

او خاطرنشان کرد حتی مقامات آمریکایی نیز خواستار پایان یافتن محاصره ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه قطر هستند.

معاون نخست وزیر قطر با اشاره به مناسبات و روابط کشورش با ایران گفت: «دوحه روابط منحصر به فردی» با ایران دارد و از همه کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس خواست از طریق گفتگو به مناقشات خود با ایران پایان دهند.

انتهای پیام/

مصاحبه وزیر خارجه قطر با شبکه ام‌سی‌ان‌بی‌سی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
این خودش حاضر نیست بگه خلیج فارس و از اسم جعلی خلیج
ع ر ب ی استفاده میکنه بعد بقیه رو هم دعوت به سازش با ایران میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
آفرین بر وزیر خارجه قطر
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۰۹:۴۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
کاش اینطور میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
نه بابا اینا سرعقل نمیان
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
به نفع عرباست .چون ایران عین بچه کوچولوها مواظبشونه .ما به خدا ووحدت متکی هستیم
آخرین اخبار