مدیر حوزه‌های علمیه؛

ستاد بحران حوادث غیرمترقبه در قم راه اندازی شد

آیت الله اعرافی گفت:پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه،ستاد بحران حوادث غیرمترقبه با محوریت نهادهای حوزوی در قم راه اندازی شد تا بتوانیم به سهم خود فعالیت مناسبی در این منطقه داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛آیت الله علیرضا اعرافی ،مدیر حوزه‌های علمیه،در نشستی با آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و آیت الله ممدوحی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، نماینده رهبر انقلاب در مناطق زلزله زده و اعضای ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه که در دفتر نماینده ولی فقیه این استان برگزار شد، ضمن تسلیت وفات هموطنان کرمانشاهی در زلزله اخیر اظهار کرد: همدردی با مردم عزیز کرمانشاه از وظایف ما بوده که به همین دلیل در این استان حضور پیدا کرده تا بتوانیم ضمن سرکشی از خانواده‌های داغدار و حادثه دیده، دلجویی از آنان داشته باشیم.

وی ابراز کرد: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، ستاد بحران حوادث غیرمترقبه با محوریت نهادهای حوزوی در قم راه اندازی و تصمیماتی در آن اتخاد شد تا بتوانیم به سهم خود فعالیت مناسبی در این منطقه داشته باشیم.

 خاطرنشان کرد: پس از این حادثه، همبستگی علمایی و حوزوی مناسبی در قم و استان کرمانشاه شکل گرفت که امیدواریم ادامه دار باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: حضور روحانیت در کنار مردم و التیام بخشی به درد آنان، برآمده از ذات روحانیت است و باید با تمام وجود در کنار آنان باشیم، چراکه هرچه داریم از این مردم است و باید این فعالیت‌ها استمرار داشته باشد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: باید به آلام روحی و آرامش بخشی به جامعه حادثه دیده توجه ویژه داشته و روش‌های صحیح را به کار ببندد تا بتواند مثمرثمر باشد.

وی اظهار کرد: ما به عنوان روحانیت اعلام می‌کنیم که این قشر در این مسائل نگاه مذهبی و فرقه ای ندارد و امروز نیز مشاهده کردیم که یکی از طلاب شیعه در پاسخ به سؤال خبرنگار اعلام کرد که جان خود را برای اهل سنت خواهیم داد که جای تقدیر و تشکر از این طلبه عزیز دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: برای حضور طلاب خوش فکر و با انگیزه در این منطقه برنامه ریزی خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: اصل بر این است که طلاب مدرسه علمیه تخریب شده امام باقر(ع) سرپل ذهاب در این مدرسه خود حضور داشته و ان شاءالله فکری برای آن خواهیم کرد.

آیت الله اعرافی در پایان تصریح کرد: از ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه نیز قدردان بوده و ان شاءالله ستاد ثابتی برای دیگر مشکلات خواهد بود.

انتهای پیام/ح

روحانیت در کمک به حادثه دیدگان نگاه فرقه‌ای نخواهد داشت .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.