استاندار سمنان؛

نیاز بخش کشاورزی سمنان به کمک های فنی و اعتبار

استاندار سمنان گفت : بخش کشاورزی استان سمنان برای افزایش اشتغال و تولیدات روز افزون ، نیازمند کمک های فنی و اعتبار است.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز استاندار سمنان ارایه تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی استان سمنان ، توسعه تسطیح و نوسازی اراضی و اجرای طرح گسترده تر کاداستر اراضی کشاورزی را از جمله راه کارهای پیشنهادی بخش زراعی استان سمنان برشمرد.

استاندار سمنان افزود : معتقدیم با مشارکت مردم می توانیم الگوی کشت را به سرعت در استان تغییر داد و برای جلوگیری از تشدید خشکسالی راهی به جز استفاده از سامانه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی استان سمنان وجود ندارد.

 

وی با بیان این که کاهش کمی و کیفی منابع آبی در چند سال گذشته کاهش اراضی زراعی را در این استان به دنبال داشته است ، تصریح کرد : مهرو موم چاه های غیرمجاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های آبی از اقدامات مثبت دولت در سمنان بوده است.

 

خباز اظهار داشت : در بخش زراعی اقداماتی از قبیل آموزش بهره برداران، به روز رسانی سند ملی آب استان، معرفی گونه های گیاهی و ارقام مقاوم به شوری و کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی و جایگزین محصولات حساس و با نیاز آبی بالا انجام شد.

 

استاندار سمنان ادامه داد : همچنین تامین منابع مالی سرمایه در گردش برای کشاورزان استان سمنان ، انجام خریدهای تضمینی و توافقی، توسعه کشاورزی حفاظتی، توسعه کشت دانه های روغنی، تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان استان سمنان  و توزیع کارت های اعتباری توزیع نهاده از دیگر اقدامات انجام شده در بخش زراعی است.

 

انتهای پیام / ذ


تغییر الگوی کشت در استان سمنان با مشارکت مردم میسر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار