جشنواره خورشید ولایت برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری جشنواره سالانه خورشید ولایت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به افتخار میزبانی مردم شهرستان جیرفت در جنوب کرمان از مقام معظم رهبری در دوران تبعید ایشان ، گفت: از برنامه های در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزاری جشنواره سالانه ملی، فرهنگی و هنری با موضوع ایام تبعید مقام معظم رهبری در جیرفت و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: تفاهم نامه ای به منظور ترویج و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری با توجه به اشتراکات فرهنگی، هنری و قومی دو استان، بین دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

اسحاقی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام پیش رو همزمان با ایام تبعید مقام معظم رهبری به جیرفت و ایرانشهر است مدیران کل این دو اداره در صدد هستند که نخبگان و فرهیختگان فرهنگی و هنری جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان،دیداری با مقام معظم رهبری،داشته باشند.

وی به قرابت فرهنگی مردم جیرفت و ایرانشهر اشاره کرد و افزود: آیین ها و آداب و رسوم مشترک میان جیرفت و ایرانشهر زمینه خوبی برای فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری بین دو اداره کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: از جمله آیین های مشترک استان سیستان و بلوچستان با جنوب کرمان، جشنواره لیکو بوده که سروده هایی با مضمون عاشقانه دارد و از یک بیت موزون و قافیه دار و مصرع های ده هجایی تشکیل شده است.

همچنین ،حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری ، تبادل گروه های فرهنگی و هنری برای اجرای برنامه های مختلف با اولویت شهرهای ایرانشهر و جیرفت ، برگزاری هفته های فرهنگی و هنری توسط دو اداره کل و مشارکت در برگزاری همایش خورشید ولایت و سایر برنامه های پیرامون ایام تبعید مقام معظم رهبری موضوعاتی هستند که در تفاهم نامه ذکر شده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این تفاهم نامه طرفین متعهدند که میزبان حضور کلیه هنرمندان و افراد تاثیرگذار فرهنگی باشند و برای اسکان و پذیرایی هنرمندان امکانات لازم را فراهم کنند.
انتهای پیام/ی

گسترش همکاری فرهنگی کرمان و سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار