رئیس اداره روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد:

کارگاه بین المللی فرهنگ ناملموس آب در شهر یزد برگزار می شود

رئیس اداره روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: با همکاری و حمایت دفتر منطقه ای سازمان علمی متحد،یونسکو کارگاه بین المللی فرهنگ ناملموس آب در شهر یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید علیرضا کربلایی اکرمی رئیس اداره روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: با همکاری و حمایت دفتر منطقه ای سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد،یونسکو ،مستقر در تهران و مرکز منطقه ای میراث فرهنگی ناملموس فردا سه شنبه کارگاه بین المللی فرهنگ ناملموس آب در شهر یزد برگزار می شود.

کربلایی اکرمی افزود: در این کارگاه که در مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آبی یزد برگزار می شود، صاحب نظرانی از ایران ، مصر ، هلند ، اسپانیا و ایتالیا در باره جنبه های فرهنگی آب و تأثیر پنهانی آب بر ساختارهای فرهنگی و اجتماعی بحث و تبادل نظر می کنند.

وی اهداف برگزاری کارگاه را پیگیری ردپای آب در اساطیر ، باورها ، هنر و ادبیات عنوان کرد که در مجموع میراث ناملموس آب را تشکیل می دهند.

رئیس روابط عمومی آب منطقه ای یزد یادآور شد: میراث ناملموس آب همان میراث معنوی این ماده حیاتی با ارزش است که می تواند در پیکر بندی نظام پایدار و یکپارچه مدیریت آب ، مفید و مؤثر باشد و آگاهی از آن برای مدیران و کارشناسان بخش آب کشور ضروری است.

با توجه به قرار گرفتن مرکز بین المللی قنات در شهر یزد هر سال چند کارگاه و همایش جهانی در باره این سازه و مسائل مرتبط با آب در یزد برگزار می شود.

مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آبی یک مرکز گروه 2 یونسکو است و زیر نظر این سازمان جهانی فعالیت دارد.

جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را مبنی بر تأسیس مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آبی تحت نظارت یونسکو در یزد به طور رسمی ارائه کرد و نهایتاً در سی و دومین کنفرانس عمومی یونسکو با این پیشنهاد موافقت شد.

بعد از تبادل موافقتنامه تأسیس مرکز بین دبیرکل یونسکو و وزیر وقت نیروی ایران،6 فروردین 1384 مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی آبی در سال 1385 به صورت رسمی در استان یزد آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ ی

برگزاری کارگاه بین المللی آب دریزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار