میزبانی از ۵۵ هزار زائر پاکستانی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در ایام محرم و صفر امسال،سیستان وبلوچستان میزبان بیش از ۵۵ هزار زائر پاکستانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، گفت: در ایام محرم و صفر امسال، میزبان بیش از ۵۵ هزار زائر پاکستانی بودیم و در طول این مدت، خدماتی از جمله اطعام، اسکان و خدمات فرهنگی ارائه شد.


وی با بیان اینکه طبق دستور سازمان اوقاف، استان‌های همدان، کرمان، خراسان جنوبی و رضوی نیز معین استان سیستان و بلوچستان بودند، ادامه داد: ورود زائران پاکستانی به‌صورت مستمر در طول سال ادامه دارد و هر ماه میزبان این زوار هستیم، اما در ماه‌های محرم و صفر به اوج خود می‌رسد و نیاز به توجه ویژه‌تری دارد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: امسال موکب امام خمینی(ره) در میرجاوه و موکب امام خامنه‌ای (مدّ ظله العالی) در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان با کیفیت پذیرایی و خدمات بهتر نسبت به سال‌‎های گذشته به زائران پاکستانی که کیلومترها راه را به قصد شرکت در پیاده‌روی اربعین پیموده بودند، خدمت رسانی می‌کردند.


وی با اشاره به برخی اقدامات زیربنایی در سال جاری، بیان کرد: ساخت ۵۰ چشمه حمام و سرویس بهداشتی، خوابگاه و سالن غذاخوری نیز از جمله اقداماتی بود که صورت گرفت؛ همچنین مکان‌هایی در سطح شهر زاهدان در نظر گرفته شده بود تا در صورت اشباع زائرسرای امام رضا(ع)، جهت اسکان زوار مورد استفاده قرار گیرند.


تدینی همچنین به نقش پررنگ جبهه مردمی در خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر آنکه طبق دستور سازمان اوقاف، چهار استان به‌عنوان معین ما مکلف شدند، آستان قدس نیز در امر پذیرایی و استقبال زائران با ما همکاری داشت.

انتهای پیام/گ

سیستان وبلوچستان میزبان زائران پاکستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار