توسط ۱۲ اکیپ دامپزشکی صورت گرفت؛

پاکسازی روستا‌های زلزله‌زده ثلاث باباجانی از لاشه دام‌های تلف شده

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی از پاکسازی تمام روستا‌های زلزله زده این شهرستان از وجود لاشه دام‌های تلف شده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ یاسر علیزاده امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران از پاکسازی تمام روستا‌های زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی از وجود لاشه دام‌های تلف شده خبر داد.

وی اظهار داشت: شهرستان ثلاث باباجانی دارای دو بخش مرکزی و ازگله با جمعیت دامی ۱۱۱ هزار راس دام سبک و ۸ هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی تعداد مسیر‌های روستایی این شهرستان را ۷ مسیر عنوان کرد و افزود: روستا‌های آسب دیده این شهرستان در ۳ مسیر ازگله، دالاهو و خانه شور قرار گرفته اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۴۶ روستا در منطقه ازگله، ۱۷ روستا در منطقه دالاهو و ۵۷ روستا نیز در منطقه خانه شود قرار دارند که جمعیت دامی ازگله ۳۶ هزار راس، دالاهو ۱۵ هزار و ۶۰۰ راس و خانه شور ۳۵ هزار راس است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی با اشاره به روند دفع بهداشتی لاشه‌های تلف شده بیان داشت: در اولین اقدام پایش و مراقبت تمام روستا‌های این مسیر‌ها برای هدف یابی اتلاف دام در روستا‌های آسیب دیده انجام شد که بعد از دو روز این روستا‌ها مشخص شدند.

دکتر علیزاده تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ اکیپ دامپزشکی که هر اکیپ متشکل از یک دکتر دامپزشک، یک کارشناس دامپزشکی و یک کاردان دامپزشکی در این شهرستان فعال هستند و کار جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها را انجام می‌دهند.

به گفته وی، تمام اکیپ‌های دامپزشکی مجهز به وسایل دارو و درمان و همچنین موتور سم پاش جهت ضد عفونی هستند و کار درمان دام‌های آسیب دیده را نیز به طور کاملا رایگان برای آن‌ها انجام می‌دهند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی یادآور شد: سنگین‌ترین و بیشترین حجم کار در روستا‌ها مربوط به روستای نیمه کاره است که ۴ اکیپ دامپزشکی به این روستا اعزام گردید، اما به علت تخریب ۱۰۰ درصدی روستا و تلفات انسانی کار آواربرداری به سختی انجام شد.

دکتر علیزاده با اشاره به همکاری جهادکشاورزی شهرستان ثلاث باباجانی ادامه داد: ماشن آلات و تجهیزاتی همچون ۹ بیل مکانیکی، لودر، کمپرسی و کمرشکن از سوی مویریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی، ارتش، سپاه پاسدارن، بنیاد مسکن و شرکت‌های خصوصی و همچنین حتی از شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب به شهرستان ثلاث باباجانی اعزام و در اختیار دامپزشکی قرار گرفتند.

وی ضمن تشکر از تمامی ارگان‌هایی که در این زمینه دامپزشکی را یاری کرده اند، گفت: ۵ اکیپ از استان لرستان و همچنین نیرو‌های مرکز استان کرمانشاه برای دفن بهداشتی اشه‌ها به ما یاری رساندند.

این مقام مسئول یادآور شد: بعد از آواربرداری کار دفن بهداشتی انجام می‌گیرد، اما در برخی روستا‌ها به علت طولانی بودن مسیر‌ها و ترافیک سنگین جاده‌ها خدمت رسانی به کندی صورت گرفت.

انتهای پیام/پ

پاکسازی روستا‌های زلزله‌زده  از لاشه دام‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.