علمای دینی پاسدار اندیشه‌ها هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر نیروهای مسلح پاسدار مرزها هستند، علمای دینی پاسدار اندیشه‌ها هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛آیت‌الله علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در کنگره 50 شهید روحانی استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در حال برگزاری است، با بیان اینکه بحث من در مورد تکالیف علمای اهل سنت و تشیع است، گفت: علمای شیعه و سنی در طول تاریخ نقش مهمی را در احیای توحید ایفا کرده‌اند.

وی افزود: اگر نیروهای مسلح پاسدار مرزها هستند، علمای دینی پاسدار اندیشه‌ها هستند و بر تارک تاریخ نام روحانیون بزرگی مانند سیدجمال الدین، اقبال لاهوری، سیدقطب، حضرت امام و غیره می‌درخشد.

سعیدی خاطرنشان کرد: علما و روحانیون در سخت‌ترین شرایط در راه دفاع از اسلام و حاکمیت توحید تلاش و جان خود را فدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در 200 سال اخیر تاریخ معاصر، جغرافیای منطقه اسلام با مشکلات زیادی مواجه بوده است، گفت: به رغم گذشت 15 قرن از گفتمان و سنت نبوی و نقش بزرگان در تبیین سنت نبوی با کمال تاسف جغرافیای جهان اسلام جولانگاه اندیشه‌ها و گفتمان‌های غیردینی بوده است.

وی با تاکید براینکه بخشی از این جهان تحت اندیشه لیبرالیسم و بخشی از آن تحت اندیشه مارکسیستی قرار گرفته بود، گفت: جدایی دین از سیاست دیگر توطئه و هدف دشمنان اسلام بود که به صورت جدی در سطح جهان دنبال شد.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب نقطه عطفی بعد از تاریخ اسلام در جهان است که نشأت گرفته از تفکر و نگاه امام به اسلام راستین است که احیای هویت دینی بوده است.

سعیدی در ادامه به تقدیم 50 شهید روحانی از خطه کردستان اشاره کرد و گفت: پیام این شهدا این بود که ما برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن خون خود را داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با اساس اسلام و دیانت مخالف است، اضافه کرد: آمریکا و در کل استکبار جهانی با اسلام ناب مشکل دارند و با دین پیامبر(ص) مخالف هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین مشترکات در بین مسلمان تسنن و تشیع، دفاع از کیان اسلامی و دفاع از ارزش‌های این دین الهی است و همه باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

انتهای پیام/ د م

دفاع از کیان اسلام یکی از مهمترین مشترکات بین مسلمانان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.