خرید بیش از 300 هزار تن گندم در استان همدان

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 از خرید 379 هزار و 569 تن گندم، مسال در استان خبر داد.

خرید بیش از 300 هزار تن  گندم در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  علیرضا رنجبر ضرابی گفت: ارزش این محصول خریداری شده 4 هزار و 948 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات گندمکاران همدان تسویه شد افزود: امسال نیز بر اساس تصمیم هیأت دولت خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی به شرکت بازرگانی دولتی ایران و در استان‌ها به شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق 14گانه واگذار شد و خرید تضمینی آغاز شد.

 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 اظهار داشت: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 ابتدای فروردین ماه با کسب دستورالعمل خرید تضمینی گندم، به تشکیل کمیته خرید زیر نظارت مدیرعامل اقدام کرد.

ضرابی ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته قبل از آغاز فرآیند، سطح زیر کشت گندم در سال جاری 398 هزار و 630 هکتار پیش‌بینی شده بود.

 وی با اشاره به اینکه مقدار تولید گندم طی امسال 584 هزار و 104 تن پیش بینی شده بود، خاطر نشان کرد: مقدار خرید این محصول نیز 397 هزار و 191 تن برآورد شده بود.

رنجبرضرابی تصریح کرد: شرکت غله پس از اعلام پیش‌بینی خرید گندم به تفکیک هر شهرستان با در نظر گرفتن میزان تولید نسبت به بررسی مقدار فضای ذخیره‌سازی موجود اعم از دولتی، بخش خصوصی، کارخانجات آرد سازی و یا مباشرین برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده بود تا خرید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خرید گندم طبق سال‌های گذشته از ابتدای تیرماه در فامنین، همدان و قهاوند آغازشد یادآورشد: این فرآیند با استقرارعوامل تشخیص، ذیحساب، کارشناس آزمایشگاه، کاربر سیستم، ناظر حراست و دیگر عوامل در 85 مرکز خرید اصلی و فرعی انجام شد.

 رنجبرضرابی با بیان اینکه در چهار مرکز دولتی و هشت مرکز خصوصی  خرید صورت گرفت، افزود: در 11 کارخانه آردسازی و 62 مرکز مباشر، خرید گندم انجام شد که مجموع آن 85 مرکز بود.

انتهای پیام/ج

خرید گندم از گندمکاران همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.