رئیس کتابخانه‌های عمومی گرمسار;

عضویت بیش از 4 هزار نفر در کتابخانه گرمسار

رئیس کتابخانه‌های عمومی گرمسار گفت : بالغ‌بر 4 هزار و 107 نفر در کتابخانه عمومی این شهرستان عضویت فعال دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسن پورمحمدی رئیس کتابخانه‌های عمومی گرمسار در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی در گرمسار گفت : بالغ‌بر 4 هزار و 107 نفر در کتابخانه عمومی گرمسار عضویت فعال دارند و از ابتدای سال 96 تاکنون بالغ‌بر 25 هزار و 404 نسخه کتاب امانت‌داده شده است.


وی افزود : ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی یکی از مهم‌ترین رویکردها ما در چند سال گذشته است که با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی جوانان و نوجوانان از ابزار مکتوب مانند کتاب فاصله گرفتند و این معضل با اجرای برنامه‌های فرهنگی این نهاد مرتفع می‌شود.


وی با اشاره به اینکه 5 باب کتابخانه نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی در گرمسار وجود دارد اذعان کرد: 95 هزار و 181 نسخه کتاب در 54 هزار و 545 عنوان کتاب در کتابخانه‌های عمومی گرمسار وجود.


وی با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی این نهاد بیان کرد: بیش از 2 هزار و 630 نفر در هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌صورت آنلاین و مکتوب مشارکت داشتند و این مهم حاکی از نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در بین مردم این شهرستان است.

 


رئیس کتابخانه‌های عمومی گرمسار برگزاری نشست‌های پی‌درپی کتاب‌خوان در دو سطح مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این نهاد برشمرد و گفت: تجهیز سیستم‌های کامپیوتری و قفسه‌های کتابخانه‌ها از اقدامات مهم این نهاد است.

 

بازسازی محوطه کتابخانه عمومی ایوانکی


وی از بازسازی محوطه کتابخانه عمومی ایوانکی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: بهره‌برداری از 5 سازه ایستگاه مطالعه از سوی این نهاد که با مشارکت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و شهرداری و شورای شهر انجام می‌شود.


انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار