گری لوئیس:

مبارزه با پیامدهای جنایت فرامرزی درد مشترک کشورها است

نماینده سازمان ملل گفت: باید تعریف درستی از امنیت ملی داشته باشیم و سراغ مبارزه با پیامدهای جنایت فرامرزی برویم چرا که درد مشترک کشورهاست.

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛گری‌لوئیس نماینده سازمان ملل امروز در همایش بین‌المللی کودک و صلح که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور، گفت: اگر دولت ایران بخواهد، کمک‌های سازمان ملل در اختیار شما قرار می‌گیرد، ما آماده کمک‌رسانی هستیم.

وی ادامه داد: از سال 1959 که موضوع حقوق بشر کودکان مطرح شد همواره بر رعایت حقوق آموزشی، بهداشتی و تغذیه کودکان تأکید شده است.

نماینده سازمان ملل با بیان اینکه ناامنی و نابرابری در حال افزایش است، گفت: داعش از کودکان برای اقدامات تروریستی، استفاده ابزاری می‌کند.

گری‌لوئیس با تأکید بر اینکه می‌توانیم علیه تروریست به صورت یکپارچه حرکت کنیم، گفت: راه‌های زیادی برای حرکت به سمت صلح وجود دارد ضمن اینکه دو سال پیش در نیویورک همه پذیرفتند که نهادی در این خصوص ایجاد شود و بحث توسعه پایدار و 17 هدف آن تلاش می‌کند تا همه کشورها به سمت این موضوع حرکت کنند.

وی اضافه کرد: باید ببینیم منابع ملی ما چیست و باید تعریف درستی از امنیت ملی داشته باشیم و سراغ مبارزه با پیامدهای جنایت فرامرزی برویم و این یک درد مشترک کشورهاست که با کشورهای اطراف خود ایجاد می‌کند.

نماینده سازمان ملل با اشاره به چالش‌های پیش‌رو در حوزه محیط زیست در ایران و جهان، خاطرنشان کرد: شاهد افزایش گرمای زمین و سطح آب دریا هستیم که باعث کاهش منابع و حرکت به سمت و سوی ایجاد خشونت می‌شود.

انتهای پیام/

داعش از کودکان استفاده ابزاری می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار