پاکسازی بخشی از مسیر جاده آسیایی در پارک ملی گلستان از زباله

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از پاکسازی زباله در قسمت هایی از جاده آسیایی پارک ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: با حضور هفتاد نفر متشكل از محیط بانان پارک ملی گلستان، کمیته شکارچیان طبیعت دوست گنبد و کلاله، اداره ورزش و جوانان کلاله، بخشداری و دهیاری لوه، مردم محلی روستاهای تنگراه و ترجنلی بخشی از حاشيه جاده آسیایی در پارک ملی گلستان از زباله پاکسازی شد.


عبدوس افزود: حجم بالای زباله در طول مسیر پارک ملی گلستان بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور شود و از حاشیه کنار جاده تا چند صد متری داخل جنگل های این پارک ملی، مملو از زباله است که بیشتر آن را کیسه های پلاستیکی و بطری های خالی آب تشکیل داده که منظره ای زشت را پدید آورده است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به اینکه قريب به ٧٠ نفر در این پاکسازی شركت داشتندگفت : با اين وجود، به دلیل حجم بالای زباله های به جامانده از مسافران عبوری، این گروه فقط توانست ۳۰۰متر از مسیر ٢٢ كيلومتری حاشیه این جاده را پاکسازی کند.


عبدوس افزود: مسافرانی که قصد عبور از جاده آسیایی پارک ملی گلستان را دارند در تفرجگاه هایی که در مسیر جاده آسیایی در داخل پارک ملی گلستان جانمايی شده، توقف کنند و پسماند و زباله های به جامانده از خود را در سطل های زباله که در تفرجگاه ها تعبیه شده است قرار دهند تا هم از زشتی منظر در اثر پخش زباله جلوگیری شود و هم موجب تجمع حیواناتی مانند گراز در حاشيه جاده و بروز حادثه و برخورد با خودروهای عبوری نشود .

 

پارک ملی گلستان با مساحت ۹۲ هزار هکتار، در شرق استان گلستان قرار دارد و جاده ترانزيت گرگان مشهد از ميان آن ميگذرد كه معضلاتی را در مسير حفاظت از اين پارك ملی ارزشمند كشورمان قرار داده است.


انتهای پیام/ح

 

پاکسازی بخشی از زباله های پارک ملی گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.