کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان گفت: کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ است که نگاهی به تاریخ ثبت وقف‌نامه‌های استان این مهم را اثبات کرده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام‌ مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی وقف خانواده و سبک زندگی اسلامی که در مکان سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول، گفت: امیدواریم تعداد موقوفات استان کردستان به میزان موقوفات کشوری ارتقاء پیدا کند.

وی  ضمن تسلیت و ابراز مراتب همدردی با آسیب‌دیدگان زلزله‌زده استان کرمانشاه و قدردانی از خدمات‌رسانی و کمک مردم استان کردستان افزود: موضوع وقف در کردستان خیلی مورد توجه بوده است، کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ است که نگاهی به تاریخ ثبت وقف‌نامه‌های استان این مهم را اثبات کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان اینکه دهه وقف فرصت مغتمی برای اطلاع‌رسانی، تبلیغ و ترویج وقف است، افزود: بانوان در راستای وقف‌های جدید و تبلیغ و ترویج این امر حسنه همیشه فعال عمل کرده‌اند تا جایی که ۷۰ نفر از واقفان  استان کردستان، بانوان هستند.

نوروزی، ایجاد تنوع نیات موقوفات جدید ضروری است، گفت: بیش از ۹۰ درصد نیات موقوفات استان مربوط به مساجد است و این مهم نشان‌دهنده کمبود وقف در سایر نیات اجتماعی، خیریه، علمی، درمانی و ورزشی و غیره است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار کرد: محموله‌ای به ارزش ۴۰ میلیون ‌تومان از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی شامل اقلام مختلف و ضروری از جانب این ارگان به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه و روستاهای آن ارسال شد. 

نوروزی در پایان با بیان اینکه بانوان رسالت نهادینه‌کردن  خیرخواهی و وقف را در خانواده‌ها بر عهده دارند، اظهار کرد: قدیمی‌ترین وقف کشور مربوط به خانمی در استان قزوین است که زمین‌های کشاورزی خود را وقف کرده است.

انتهای پیام/ د م

70 نفر از واقفان کردستان بانوان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.