عضو شورای معاونین وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

فعالیت های مرکز تحقیقات در حوزه مقاوم سازی ساختمان ها کافی نیست / عملی کردن ایده های نوآورانه در بخش ساختمان سازی

شکرچی زاده گفت: بعد از چهار دهه فعالیت در حوزه ساختمان اقدامات در برابر زلزله کافی نبوده است.

به گزارشفعالیت های مرکز تحقیقات در حوزه مقاوم سازی ساختمان ها کافی نیست / عملی کردن ایده های نوآورانه در بخش ساختمان سازی خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد شکرچی زاده عضو شورای معاونین وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری علمی آموزشی و پژوهشی بین مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به اینکه طی 4 دهه فعالیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اقدامات خوبی در حوزه مهندسی سازمان و مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله انجام شده است اظهار کرد: این اقدامات کافی نبوده و نمی توانیم سرافراز در مقابل مخاطرات طبیعی باشیم.

وی در ادامه افزود: بعد از حوادثی همچون پلاسکو و زلزله اخیر باید عزم خود را به صورت جدی برای ورود تکنولوژی بیشتر کنیم و با توجه به انبوه حوادثی طبیعی باید بتوانیم اقدامات گسترده تری انجام دهیم.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: در حوادث روزمره ای که برای ساخت و ساز وجود دارد باید خودمان را در برابر آن ها آماده کنیم، هم اکنون، صنعت ساخت و ساز نقش اصلی در بسیاری از حوزه ها دارد که باید نگاه  خود را به این بخش جدی تر کنیم.

شکرچی زاده با اشاره به ارتباط بسیار قوی این مرکز با انجمن های صنفی و علمی گفت: این انجمن ها ظرفیت های خوبی با دیگر کشور ایجاد کرده و باید بتوانیم از دستاوردهای این صنعت در حوزه ساخت و ساز استفاده  کنیم.

عضو شورای معاونین وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همکاری با گروه سرمایه گذاری مسکن مزیت های بسیار خوبی می تواند در صنعت ساختمانی کشور داشته باشد و باید بتوانیم از دانش حوزه های علمی در این بخش استفاده کنیم.

شکرچی زاده با اشاره به اینکه، هم اکنون، 25 میلیون ساختمان در کشور وجود دارد گفت: ارتقای ایمنی و بهسازی انرژی در ساختمان های دولتی باید در اولویت کارها قرار گیرد و  باید بتوانیم در فصل جدید کاری بهسازی، انرژی را در اولویت خود قرار دهیم.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآور شد: بهسازی انرژی، مقاوم سازی ساختمان ها در برابر آتش و زلزله سرمایه و ایده هایی است که می تواند به کشور کمک کند.

شکرچی زاده با اشاره به توجه دولت به بافت های فرسوده افزود: باید در حوزه بافت های فرسوده در مرکز تحقیقات، ظرفیت سازی کنیم و در این خصوص مرمت های قابل قبولی انجام شده است.

عضو شورای معاونین وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: برای نوسازی بافت های فرسوده ردیف بودجه ای در نظر گرفته شده و  می توانیم با گروه های سرمایه گذاری در حوزه های علمی و پژوهشی همکاری های گسترده ای داشته باشیم.

شکرچی زاده در ادامه به استارت آپ ها و ایده های نوآورانه اشاره کرد و اضافه کرد: باید بخش مهمی را در مرکز تحقیقات به استارت آپ ها اختصاص دهیم و بتوانیم ایده های نوآورانه را به مرحله اجرایی برسانیم.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تأکید کرد: هم اکنون، اقتصاد های بزرگ جهان بخش مهمی از فعالیت های خود را به استارت آپ ها اختصاص داده اند که متأسفانه ایران در این مقوله به ویژه در حوزه ساختمان عقب است.

شکرچی زاده با بیان اینکه کشور در حوزه صنعتی سازی بسیار محدود کار کرده است افزود: خوشبختانه، شاخص ترین کار در این حوزه را مرکز تحقیقات انجام داده و در حوزه ایده های نوآورانه همکاری های خوبی را با بانک مسکن داشته است.

 بهره برداری از 52 هزار واحد مسکونی طی چند سال گذشته

در ادامه این نشست محمدرضا امینی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه 65 هزار واحد در غالب 350 پروژه در طول فعالیت های این شرکت انجام شده است اظهار کرد: خوشبختانه 52 هزار واحد مسکن تا به امروز به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه افزود: یک میلیون و 600 هزار متر مربع در نواحی مختلف کشور در غالب 80 پروژه مسکن واحد مسکونی احداث کرده ایم که می تواند بستر خوبی برای زمینه مشترک همکاری به شمار آید.

امینی، با بیان اینکه ارتباط سازمانی و درون گروهی با وزارت راه و شهرسازی یک مزیت بسیار خوبی به شمار  می آید افزود: باید بتوانیم از این ارتباط هم افزایی در راستایی گسترش فعالیت های مسکنی استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه با استفاده از تیم های حرفه ای در جهت ارتقا و کیفیت واحد های مسکونی گام های خوبی برداشته ایم گفت: در حوزه ساختمان سازی نیازمند نوآوری هستیم که متأسفانه هم اکنون، حوزه ساختمان سازی، دارای عمر کوتاهی است که باید بتوانیم با ایده های نوین عمر آن ها را افزایش دهیم.

امینی با بیان اینکه اقتصادی کردن ساخت و ساز، یکی دیگر از اقداماتی است که باید با مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی همکاری های مناسبی داشته باشیم افزود: در شرایط فعلی، اقتصادی کردن ساخت و ساز می تواند اثرات خوبی در اقتصاد کلان کشور داشته باشد.

امینی گفت: در حوزه تدوین استاندارد ها باید بتوانیم در حوزه بهسازی و مقاوم سازی و نیز استفاده از ظرفیت های آموزشی اقدامات مؤثری داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه به مدت 4 سال بین مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و نیز شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در زمینه های توسعه و تبادل همکاری و فعالیت های علمی و پژوهشی منعقد شده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار