بازگشایی 25 درصد از راههای عشایری گچساران

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: 25 درصد از راههای عشایری معادل 157 کیلومتر که بر اثر بارندگی تابستانه تخریب شده بود در دوماه بازگشایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ قربان کرمی رئیس اداره امور عشایر گچساران طول راههای مناطق عشایری این شهرستان را 900 کیلومتر ذکر کرد و افزود: 630 کیلومتر از این راهها بر اثر بارندگی تابستانه در 87 منطقه قشلاقی تخریب شد.

وی بیان کرد: از زمان کوچ عشایر تاکنون 80 درصد از عشایر کوچرو وارد این شهرستان گرمسیری شده اند.

وی بیان کرد: بیشتر عشایر در دهستان امامزاده جعفر و بی بی حکیمه اسکان یافته اند.

کرمی ابراز داشت: این عشایر از زمان ورود تاکنون با مشکل کم آبی مواجه هستند که 6 دستگاه تانکر سیار کار آبرسانی به عشایر را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: این تعداد تانکر روزانه 200 هزار لیتر آب در اختیار عشایر قرار می دهد.

رئیس امور عشایر گچساران در ادامه افزود: افزون بر 35 دهنه چشمه در مناطق عشایری این شهرستان وجود دارد که 85 درصد آنها بدلیل خشکسالی، خشک شده است.

کرمی اظهار داشت: مشکل تامین آب عشایر با اتمام کوچ آنان به مناطق قشلاقی این شهرستان بیشتر خواهد شد که باید مسئولان شهرستان در این رابطه چاره اندیشی کنند .

وی ابراز کرد: 540 منبع بتنی ذخیره آب در مناطق عشایری این شهرستان احداث شده است.

مناطق قشلاقی شهرستان گچساران سالانه محل استقرار و سکونت حدود دو هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استانهای فارس ،کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

این قشر مولد سالانه دو هزار و 700 تن گوشت قرمز، شش هزار و 480 تن انواع فرآورده های لبنی، 150 تن پشم و 25 تن گوشت سفید تولید می کند.

عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترکهای قشقایی و دره شوری هستند .

مناطق ییلاقی عشایر گچساران سمیرم، سپیدان و مناطق سردسیری شهرستان بویراحمد است.

 

انتهای پیام/ش

25 درصد از راههای عشایری گچساران بازگشایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.