برپایی نمایشگاه خوشنویسی «برجسته های عاشقانه» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه «برجسته های عاشقانه» با ارائه تازه ترین آثار خوشنویسی برجسته نستعلیق «استاد داود نیکنام» در فرهنگسرای نیاوران تهران برپا می شود.

به گزارش  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، این آثار که برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می گیرند، در سال 95 و نیمه اول 96 خلق شده اند.

«داود نیکنام» از هنرمندان شهرری در این باره گفت: مضمون آثار با محتوای عارفانه و عاشقانه است و در آنها از اشعار مولانا، حافظ، عراقی و شاعران معاصر استفاده شده است.

وی اضافه کرد: تکنیک کار به صورت کاملا برجسته مدرن، با حفظ اصول و قواعد دقیق خوشنویسی نستعلیق صورت گرفته و هدف از برپایی این نمایشگاه، ارایه آثاری با خط زیبای نستعلیق با رویکردی کاملا جدید و خلاقانه منحصر بفرد است، زیرا جامعه و هنردوستان امروزی نیازمند فعالیتهای هنری غیر تکراری و نوآورانه هستند.

این هنرمند خوشنویس افزود: 22 اثر در اندازه های مختلف با ترکیب بندی های خاص همراه با خلاصه نویسی و گزیده نویسی، پیش روی بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

گفتنی است، استاد «داوود نیکنام»، خوشنویسی را در سال 1364، از محضر استاد زنده یاد «ابراهیم بخت‌شکوهی» در تبریز فرا گرفت و از سال 1369  پس از فارغ التحصیلی از انجمن خوشنویسان ایران، کار تدریس را نیز آغاز کرد.

وی کتیبه ضریح شش گوشه حضرت امام حسین (ع)، ضریح حضرت زینب کبری (س) و ضریح حضرت رقیه (س) را نیز خوشنویسی کرده است.

«نیکنام» ابداع کننده آثار خوشنویسی «مدرن برجسته» است و تاکنون ده ها نمایشگاه داخلی و خارجی بر پا کرده و علاوه بر کار داوری در چندین جشنواره سراسری خوشنویسی، موفق به اخذ جوائز و عناوین متعدد هنری شده است.

وی همچنین نگارنده نشان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» است که این آثار از سوی مردم با استقبال زیادی روبرو شده است.

علاقه مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می توانند از 4 تا 12 آذر 1396 از ساعت 10 الی 20 به فرهنگسرای نیاوران تهران واقع در میدان نیاوران (شهید باهنر)، خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران - گالری شماره 2 مراجعه کنند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نیز روز جمعه 3 آذرماه ساعت 16 برگزار می شود.

انتهای پیام/

نمایشگاه خوشنویسی «برجسته های عاشقانه» در فرهنگسرای نیاوران برپا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار