دستگیری مدیر ۱۱۰ کانال تلگرامی مستهجن با تلاش پلیس فتای گلستان

سرپرست پلیس فتا گلستان از دستگیری مدیر ۱۱۰ کانال تلگرامی مستهجن توسط کارشناسان این پلیس خبر داد و گفت: متهم با همکاری پلیس فتای مشهد دستگیر شد.

دستگیری مدیر ۱۱۰ کانال تلگرامی مستهجن با تلاش پلیس فتای گلستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ سروان وحید صاحبکاران مسئول پلیس فتا گلستان گفت: دو نفر خانم گرگانی، مدعی دسترسی غیرمجاز به اکانت شان در یکی از شبکه‌های اجتماعی بوده و عنوان داشتند، عکس‌های شخصی خود و دوستانشان در اختیار فردی قرار گرفته که با تهدید، قصد اخاذی از آن‌ها را دارد.

این دو خانم بیان کردند پس از آنکه فردی ناشناس به آنها پیام داده و اظهار کرده که اقدام به سرقت تصاویر و فیلم‌های شخصی آنها از طریق دسترسی غیرمجاز (هک) تلفن همراه آنها کرده است و تصاویر آن‌ها را با انتساب صفت‌ها و عناوین ناروا در کانال‌ها و گروه‌هایی با محتوای مستهجن و مبتذل که توسط خودش مدیریت می‌شد منتشر نموده و سبب هتک حیثیت آن‌ها شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پرونده به فوریت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت، ادامه‌داد: پس از انجام تحقیقات لازمه و اقدمات فنی و پلیسی نهایتا متهم شناسایی که با توجه به حضور وی در استان خراسان رضوی پس از هماهنگی با مرجع قضایی، اکیپی از مامورین مجرب این پلیس با اخذ نیابت قضایی به آن استان عزیمت و با همکاری کارشناسان پلیس فتا مشهد، متهم دستگیر و گوشی تلفن همراهی که از طریق آن مبادرت به انجام اعمال بزه کارانه می‌ﻛﺮﺩ توقیف ﺷﺪ.

سروان صاحبکاران افزود: در تحقیقات صورت گرفته متهم با اعتراف به اعمال مجرمانه خود اظهار داشت به پروفایل اﻓﺮاﺩ به صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کرده و تصاویر و اطلاعات شخصی آن‌ها را دریافت و اقدام به تهدید آن‌ها نموده و نهایتا در کانال‌های غیراخلاقی منتشر نموده است.

ﻭی ادامه ﺩاﺩ: با تکمیل تحقیقات در پلیس فتا گلستان ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪ که ۱۱۰ گروه و کانال در زمینه انتشار تصاویر، کلیپ و مطالب مستهجن و مبتذل فعالیت می‌ﻛﻨﻨﺪ، با چندین هزار نفر عضو که اکثر آن‌ها ناخواسته و بدون اخذ اجازه به این گروه‌ها و کانال‌ها اضافه شده اند توسط متهم مذکور راه‌اندازی و مدیریت می‌ﺷﺪ.

ﺻﺎﺣﺒﻜﺎﺭاﻥ اﻓﺰﻭﺩ: کاربران از انتشار تصاویر و اطلاعات خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، چرا که مجرمان سایبری به راحتی از این اطلاعات سوء‌استفاده می‌کنند و آبرو و حیثیت فرد را با اطلاعات منتشر شده توسط خودشان به بازی می‌گیرند.

مسئول پلیس فتا گلستان در پایان با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی محیط امنی ﺑﺮای تبادل اطلاعات خصوصی افراد نیست از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CyberPolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش ﻛﻨﻨﺪ.

اﻧﺘﻬﺎی ﭘﻴﺎﻡ/م/پ

ﺩﺳﺘﮕﻴﺮی ﻋﺎﻣﻞ اﻧﺘﺸﺎﺭ ﺗﺼﺎﻭﻳﺮ ﻏﻴﺮ اﺧﻼﻗی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
باید مجازات بشه