مدیرکل جدید سیاسی وزارت کشور معرفی شد/

جبارزاده: رضازاده، صادقانه و با زحمات شبانه ‌روزی هر چه در توان داشت به كار گرفت

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: رضازاده هر چه در توان داشته، به كار گرفته است و برای ایشان در مسئولیت‌های آتی آرزوی موفقیت دارم.

جبارزاده: رضازاده، صادقانه و با زحمات شبانه ‌روزی هر چه در توان داشت به كار گرفتبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت كشور، اسماعیل جبارزاده امروز در مراسم تكریم و معارفه محمدامین رضازاده و بهرام سرمست مدیران كل پیشین و جدید دفتر امور سیاسی وزارت كشور، ضمن اشاره به بخشی از  آیه 140 سوره آل عمران؛ تلک الایام نداولها بین الناس گفت: مسئولیت‌ها در واقع امتحان مسئولان است و خوشا به حال كسی كه از دوران خدمتش، خدمات و یاد و خاطره خوبی باقی بماند.

با تشكر از زحمات رضازاده در دفتر سیاسی وزارت كشور گفت: انصافاً آقای رضازاده زحمات شبانه ‌روزی و صادقانه كشیده و هر چه در توان داشته، به كار گرفته است و برای ایشان در مسئولیت های آتی آرزوی موفقیت دارم.

وی در ادامه با اشاره به مسئولیت ‌های قبلی سرمست در فرمانداری هریس، اسانداری آذربایجان شرقی و استانداری تهران تصریح كرد: آقای سرمست از نیروهای خدوم، زحمتكش و پرتلاش وزارت كشور و از چهره‌های آشنای بخش سیاسی كشور است كه امیدوارم در این مسئولیت  هم موفق باشند.

بارها وزیر خواستار ارائه تحلیل از رویدادهای سیاسی كشور، توسط دفتر سیاسی شده اند.

وی در ادامه افزود:‌ مهم‌‌ترین وظیفه دفتر سیاسی وزارت كشور، مطالعه رویدادهای سیاسی كشور و تطبیق آن با برنامه‌های دولت و وزارت كشور است.  علاوه بر این باید در دفتر سیاسی آینده‌نگری درباره مسائل سیاسی كشور نیز وجود داشته باشد.

جبارزاده خاطرنشان كرد: بررسی و تحلیل مسائل خارجی مرتبط با مسائل داخلی كشور هم مدنظر قرار گیرد. در موضوع اقلیم كردستان تحلیل‌های مفید و به موقعی ارائه شد كه باید در مسائل دیگر هم مشابه این تحلیل‌ها ارائه شود.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: از یکایک كارشناسان دفتر سیاسی می خواهم كه درباره مسایل و رویدادهای سیاسی كشور مطالعه و تحلیل داشته باشند.

معاون سیاسی وزارت كشور ادامه داد: در زمینه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، كارگری و دانشجویی، تهیه شناسنامه سیاسی هر استان، تعیین خط‌‌‌ مشی لازم برای هدایت جریان‌های سیاسی در استان‌ها، فعالیت كمیسیون ماده 10 احزاب، ارزیابی از عملكرد مدیران سیاسی كشور فعالیت‌های خوبی در دفتر سیاسی وزارت كشور انجام شده است كه باید روند این اقدامات شتاب بیشتری بگیرد.

معاون سیاسی وزارت كشور در پایان با بیان اینكه حضور صدها حزب در یك كشور در هیچ كجای دنیا وجود ندارد تصریح كرد: تاكنون مجوز فعالیت بیش از 240 حزب صادر شده است اما سوال اینجاست كه كدام یک از این تعداد حزب توانسته است كه نقش واقعی خود را ایفا كند؟ ما در وزارت كشور باید دنبال نهادینه سازی احزاب باشیم. دفتر سیاسی می‌تواند به دنبال راهكارهایی برای كاهش احزاب كشور مثل همگرایی یا ادغام آنها باشد تا در كشور چند حزب بزرگ داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار