مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم ؛

بازسازی اتوبوس‌ها دردستورکارسازمان اتوبوسرانی است

مومنی موحدگفت:شرکت‌هایی که توانایی دارندمراجعه واتوبوس‌ها رابازدیدمی‌کنندوپس ازبرگزاری مناقصه،عقدقرارداد صورت می‌گیردتااتوبوس‌ها بازسازی و تحویل داده شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛حسین مؤمنی موحد،مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم ، با بیان اینکه اکنون ۲۵۸ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و ۵۰ دستگاه اتوبوس ملکی در خطوط داخل شهر فعال هستند اظهار کرد: برخی از این اتوبوس‌ها به عنوان سرویس‌های ادارات و نهادهایی که قرارداد دارند خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه حمل و نقل عمومی شده و ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا ۱۵ آذر وارد می‌شود این دستگاه‌ها در خطوط دارای تقاضای سفر بیشتر مانند پردیسان، پارکسوار و... فعالیت دارند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم عنوان کرد: خطوط جدید باید در کمیته خطوط تعریف و ابلاغ شود ولی تا کنون ابلاغی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه قیمت هر دستگاه اتوبوس ۴۸۸ میلیون تومان است گفت: رقم کل قرارداد برای ۴۰ دستگاه اتوبوس ۱۹ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان است که ۲۵ درصد افزایش قرارداد به میزان ۵ میلیارد تومان برای ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید پیش‌بینی شده است که تا پایان سال اضافه می‌شود.

مؤمنی ادامه داد: ۴ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبری به قم و باقیمانده به مبلغ حدود ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری تأمین شده است.

وی با بیان اینکه بازسازی اتوبوس‌ها در دستور کار سازمان اتوبوسرانی است، گفت: فراخوانی امسال برای ۱۲۰ دستگاه اتوبوس ملکی متوقف در پارکینگ داده شده و شرکت‌هایی که توانایی دارند مراجعه و اتوبوس‌ها را بازدید می‌کنند و پس از برگزاری مناقصه، عقد قرارداد صورت می‌گیرد تا اتوبوس‌ها بازسازی و تحویل داده شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در زمینه میزان توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها گفت: میزان توقف اتوبوس‌ها از طریق سامانه AVI رصد و کنترل می‌شود و اتوبوس‌هایی که در ابتدا، انتها و طول مسیر توقف زیادی دارند از طریق سامانه پیامکی به آنها تذکر داده می‌شود چنانچه رعایت نکنند در کمیته انضباطی درباره برخورد با آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی به شهروندان و مردم توصیه کرد: با توجه به وضعیت شهر از سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی و کارت بلیط استفاده کنند و امیدواریم با توجه به اینکه ۲۰ درصد از مردم از پول نقد استفاده می‌کنند؛ تشویق شوند و به استفاده از کارت بلیط بپردازند.

انتهای پیام/ح

ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی قم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار