رحیم پور:

بانکداری ما باید با سیستم و ساختار بانکی دنیا به روز شود

معاون آسیا اقیانوسیه وزارت خارجه گفت: روابط اقتصادی‌ ما با غرب و اروپا در حال تغییر است و بانکداری ما باید با ساختار بانکی دنیا به روز شود. 

اولویت نخست ما برجام بود/ امروز ما روابط حداکثری  با دنیا داریمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدابراهیم رحیم پور، معاون آسیا اقیانوسیه وزارت امور خارجه در برنامه ذره بین رادیو تهران با اشاره به تلاش‌های ظریف در پست وزیر امور خارجه اظهار کرد: ظریف نمی‌خواست در مذاکرات خودش را تثبیت کند، بلکه می‌خواست کارش را تثبیت کند.

وی ادامه داد: ظریف وزارتخانه نابسامانی را تحویل گرفت و در داخل وزارت خارجه تحولاتی ایجاد کرد که لازم بود.

معاون آسیا اقیانوسیه وزارت امور خارجه اظهار کرد: ما نباید مسائلی که به منافع و مصالح کشور ضربه می‌زند را بازگو کنیم، وظیفه ما این است که آنچه به ثبت رسیده را به مردم گزارش دهیم و نباید هر احتمال و صحبتی را رسانه‌ای کرد که دشمن از آن سوءاستفاده کند. 

رحیم پور تصریح کرد: مردم امنیت و اقتصاد می‌خواهند، زیرا نگران آن هستند و ما وظیفه داریم نگرانی مردم را برطرف کنیم. فضای مجازی آنقدر وسعت پیدا کرده که ما نمی‌توانیم مردم را نامحرم بدانیم.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 تصریح کرد: اولویت نخست ما برجام بود، به گفته رهبری معظم انقلاب امروز ما روابط حداکثری با دنیا داریم. دو غول جدید دنیا چین و هند حدود ۴۰ درصد روابط اقتصادی ما را تشکیل می‌دهند. علی‌رغم به ثمر رسیدن برجام ما تنگناهای اقتصادی زیادی داریم. 

معاون آسیا اقیانوسیه وزارت امور خارجه ادامه داد: امروز با غرب و اروپا  فعالیت اقتصادی‌مان در حال تغییر است اما هنوز مسئله  بانکی‌مان حل نشده که بتوانیم به مردم وعده دهیم. بانکداری ما باید با سیستم و ساختار بانکی دنیا به روز شود. 

رحیم‌پور ضمن اشاره به روابط آمریکا با سایر کشورها خاطرنشان کرد: ترامپ یک تاجر است که با افکار امنیتی به ریاست‌جمهوری رسید، ترامپ قبل از روی کار آمدن به اعراب اعلام کرد که من در مقابل امنیتی که برایتان ایجاد می‌کنم پول می‌خواهم.

 وی با اشاره به روابط اقتصادی آمریکا با چین افزود: نگاه ترامپ به این کشور برای کسب درآمد است. سفر ترامپ به شرق آسیا کاملا اقتصادی بود. ما نیز در شانگهای ناظر هستیم و ناظر بودن ما ممکن است از کشورهایی که عضو هستند؛ بیشتر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار