فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) خبر داد:

اعزام 20 گروه جهادی به مناطق مختلف استان اصفهان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان گفت:20 گروه جهادی در طول سال به مناطق مختلف استان از جمله مناطق حاشیه شهر اصفهان اعزام شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مقواساز  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و در آستانه هفته بسیج اظهار کرد: بسیج لشکر انقلاب و مظهر مردم‌سالاری دینی و متکی بر بصیرت است و لایه‌ها و اقشار 21گانه بسیج به منظور حضور پرقدرت در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستند.

وی ضمن تقدیر از مردم اصفهان برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه افزود: مردم اصفهان از لحظات ابتدایی وقوع زلزله در مناطق غربی کرمانشاه مردم برای کمک‌رسانی در مساجد حضور یافتند که در این راستا، بسیج 50 نقطه را برای دریافت کمک‌های مردمی در شهر مشخص کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با اشاره به استقبال عجیب و کم‌نظیر مردم در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه، تصریح کرد: 40 کامیون و 3 فروند هواپیما اقلام مورد نیاز و اساسی زلزله‌زدگان از ناحیه امام صادق(ع) و از کمک‌های مردم شهر اصفهان به کرمانشاه ارسال شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های امنیت‌محور بسیج در سطح شهر اصفهان گفت: گشت‌های محله‌محور با عنوان حماسه خدمت و امنیت در راستای افزایش امنیت در محله‌ها در جهت مبارزه با سرقت‌های خرد انجام می‌شود که با دادستانی نیز هماهنگی شده است و این گشت‌ها از 6 آذر فعال شده تا آرامش بیشتر مردم فراهم شود.

مقواساز با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در شهر و استان اصفهان، خاطرنشان کرد: اعزام 20 گروه جهادی در طول سال به مناطق مختلف استان از جمله مناطق حاشیه شهر اصفهان انجام شده است؛ آخرین دستاورد گروه‌های جهادی ساخت خانه‌ای در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان بود که به همت گروه بسیج مهندسی ساخته شد و دیگر اقشار بسیج نیز در تهیه و تأمین مصالح آن کمک کردند.

وی ادامه داد: همایش بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت در روز 5 آذر  و همزمان با شب آغاز امامت امام مهدی(عج) با حضور مسؤولان و فرماندهان سپاه در مصلا بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان از دیگر اقدامات بسیج در سطح شهر اصفهان را افتتاح و تجهیز سالن‌های ورزشی و تیراندازی و مراکز بسیج شامل حوزه و پایگاه با حداقل 5 هزار مترمربع زیرساخت در سطح شهر اصفهان دانست و یادآوری کرد: طرح‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیز در دستور کار بسیج است که یکی کمک به کاهش آسیب طلاق در خانواده‌ها و دیگری پیشگیری از اعتیاد است و در قرارگاه جوادالائمه پیگیری می‌شود.

وی عنوان داشت: این طرح‌ها شامل 7 گام است که در این خصوص با دستگاه‌های مختلف هماهنگی شده است و سلسله جلسات تحکیم بنیاد خانواده در مساجد برگزار می‌شود هم‌چنین اجرای طرح‌های مسجدمحور برای حل مشکلات مردم نیز از دیگر اقدامات است که 40 مسجد در سطح شهر اصفهان هماهنگ شده است تا با کمک امام جماعت، هیأت امنا و صاحب نفوذان مساجد مشکلات مردم محله حل شود.

مقواساز با اشاره به مطرح شدن بحث رونق دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان، عنوان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در همه مراکز بسیج در دستور کار است و همایش بزرگ دوچرخه‌سواری با عنوان بسیج-هوای سالم ضامن سلامت خانواده در روز جمعه این هفته ساعت 10 صبح از میدان احمدآباد به سمت خیابان پاسداران برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود حداقل هزار دوچرخه‌سوار نوجوان در این همایش شرکت کنند.

وی با اشاره به حضور اقشار متخصص بسیج به جهت همکاری و همیاری در زمینه‌های مختلف با مردم، مطرح کرد: بسیج کشاورزی نیز با کشاورزان ارتباط گرفته‌اند تا مشکلات کشاورزان را در حوزه آبیاری و کشت محصول برطرف کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان ادامه داد: بیش از 2 هزار نشست خانوادگی با موضوع سبک زندگی در سطح مساجد توسط رده‌های مختلف بسیج و برای اعتلای کانون خانواده‌های شهر اصفهان برگزار شده است که تعدادی از آن‌ها نیز در هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج اشاره کرد و گفت: برپایی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه کارگاه آموزشی، نمایشگاه‌های ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی و عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی انجام شده است هم‌چنین اجرای طرح شهید رهنمون با هدف اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم نیز انجام شده است.

مقواساز از جمله برنامه‌های هفته بسیج را اجرای برنامه مهمانی لاله‌ها، حضور در گلستان شهدا و تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده شهدا دانست و بیان داشت: در طول سال بیش از هزار دیدار با خانواده شهدا برگزار می‌شود که محوریت آن نوجوانان و جوانان هستند و پنج‌شنبه بعداز ظهر نیز غبارروبی مزار شهدا انجام می‌شود.

وی در ادامه عیادت از جانبازان، بیماران، سالمندان و پیشکسوتان مراکز تربیتی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانست و تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های مردمی بسیج با حضور اقشار مختلف مردم و پیگیری طرح ازدواج آسان، طرح نذر فرهنگی و طرح ثبت‌نام اردوهای جهادی نیز انجام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با اشاره به اقدامات بسیج در مناطق حاشیه‌ای شهر، عنوان کرد: بسیج در مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان به خوبی عمل کرده است و معاون فرماندار و معاون استاندار نیز به این موضوع اذعان کرده‌اند و باید بگویم روش کار به این صورت است که محلات آسیب‌پذیر را شناسایی می‌کنیم و یک برآورد از تهدیدات اجتماعی محله به انضمام جمعیت و بافت منطقه به دست می‌آوریم.

وی محور فعالیت‌ها در مناطق حاشیه‌ای را  کار روی هسته خانواده دانست و مطرح کرد: اگر در حوزه باورها و اعتقادات آن‌ها کار کنیم موفق هستیم بنابراین سعی کرده‌ایم با برگزاری اردو برای خانواده‌ها اثرگذاری بیشتری داشته باشیم.

مقواساز با اشاره به استقبال اهالی مناطق حاشیه‌ای از مراسم اعتکاف، تأکید کرد: علی‌رغم باور عمومی توانسته‌ایم 170 نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی را در مناطق محروم پرورش و تحویل دادیم هم‌چنین هیأت‌های مذهبی را تشکیل داده‌ایم و ازدواج آسان، تشییع شهدا و مسابقه کتاب‌خوانی را در این مناطق برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: کسانی که در این مناطق تا به حال به مشهد مشرف نشده بودند را به مشهد فرستادیم و یک تیم دندان پزشکی را به این مناطق اعزام کردیم هرچند که توزیع بسته‌های فرهنگی و لوازم‌التحریر بین خانواده‌های نیازمند و توزیع هزار و 200 سبد غذایی توسط سپاه را نیز در این مناطق پیگیری کردیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی بسیج در مناطق حاشیه‌ای شهر، عنوان کرد: بسیج کاملاً مردمی است و هر جا بسیج حضور داشته است یک باری از روی شانه مردم برداشته است، هر دستگاه و نهادی که کمک نیاز داشته است بسیج به صورت تمام قد ورود کرده است و کمک رسانی کرده است.

وی حوزه گشت‌های محله محور را در عرصه سرقت‌های خرد دانست و گفت: اگر گشت‌ها انجام شود امنیت محله‌ها توسط جوانان محلات تأمین می‌شود در حوزه حلقه‌های صالحین نیز، کار محوریت حجت الاسلام نیلی پور در حال انجام است که حضور در مساجد و تقویت نماز جماعت مساجد یکی از کار ویژه‌هاست.

مقواساز در پایان گفت: تأکید زیادی بر شورای مساجد در حوزه امر به معروف داریم و در بعضی از محلات نیز شاخص مشخص کردیم، در اقشار مختلف نیز منکرات برجسته و معروفات برجسته را شناسایی و در حوزه آن کار می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

شناسایی 170 نخبه در مناطق حاشیه‌نشین اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.