وزارت خارجه کویت: خودداری ما از محکومیت ایران در سازمان ملل مسأله تازه‌ای نیست

معاون وزیر خارجه کویت از تصمیم کشورش در حمایت نکردن از قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج الجدید، «خالد جارالله»، معاون وزیر خارجه کویت در خصوص خودداری کشورش از رأی دادن به قطعنامه مورد حمایت سعودی‌ها در سازمان ملل علیه ایران گفت این مسأله تازه‌ای نیست.

وی در حاشیه مراسم جشن پادشاهی عمان در چهل و هفتمین عید ملی این کشور اعلام کرد موضعی عربی یا خلیجی وجود ندارد تا کویت در چارچوب آن قرار بگیرد و کویت اعتقاد خود را در خصوص این موضوع ابراز کرده است.

گفتنی است سازمان ملل روز سه شنبه با صدور قطعنامه‌ای بی اساس، آنچه را به ادعا نقض حقوق بشر و اقدامات غیرانسانی ایران علیه اقلیت‌های دینی نامیده بود، محکوم کرد.

این قطعنامه با موافقت 83 کشور در مقابل 30 رأی مخالف مواجه شد و 68 عضو سازمان ملل از رأی دادن به آن خودداری کردند. از جمله کشورهایی که با این قطعنامه مخالفت کردند، می توان به پادشاهی عمان، لبنان، عراق، سوریه و کشورهای دیگری همچون پاکستان، هند، اندونزی، چین و روسیه اشاره کرد.

همچنین از میان کشورهایی که در این رأی گیری شرکت نکردند، می توان به مصر، کویت، اردن، الجزایر، مراکش، تونس، قطر، سودان، لیبی، سومالی، مالزی، سنگال، ترکیه، نیجریه، فیلیپین و بنگلادش اشاره کرد.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ژاپن، کره جنوبی و ایتالیا از کشورهایی بودند که از این  قطعنامه ضد ایرانی حمایت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
علل
۱۷:۰۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
اینها دست نشانده آمریکا هستند
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۰۷:۵۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
ژاپن خجالت هم خوب چیزیه، ژاپن باید از مردم و خانواده آن خلبان جوان ژاپنی که توسط داعش در قفس آهنی سوزانده شد خجالت بکشی، مگر نمی دانی که در کنار کشور های بوجود آورنده داعش قرار گرفته ای و به ما که انتقام آن خلبان جوان ژاپنی و اردنی را از داعش گرفتیم بجای تشکر مخالفت میکنی، جناب ژاپن حیفه که کشور شما را کشور سامورایی ها که به مردانگی معرفند می نامند، هیچ آن سامورایی ها الان در کشور شما وجود ندارند، لازم نیست زیاد دور خودت بچرخی، سردار سلیمانی ما جای سامورایی ها حق آن خلبان جوان ژاپنی و اردنی و هزاران نفر دیگر را در کف دست داعشی ها گذاشت، بیچاره تشکر نمی کنی و حتی دم از مخالفت هم می زنی هیچ انسانی نباید اینقدر به اربابش وفادار باشد، اربابی که دو شهر شما را زیر و رو کرد، در کشور شما جولان میدهد و در جزایر شما پایگاه زده و به زنان ساکن انجا تجاوز میکند، سیاست خوبه ولی نه به قیمت از دست رفتن غرور مردمت ، یه بخاری ازت بلند میشد بد نبود تو با تمام تکنولوژیت مایه ننگ مردم آسیا هستی، از صدا و سیما خواهش میکنم سانسورش نکنین، برای شما ارزش قائل بودم که برایتان وقت گذاشتم و این مطلب را نوشته ام. خواهشم این است از رسانه هایتان به این مطلب ها بپردازید که با کمک ایران حق ادم های که توسط داعش به وحشیانه ترین شکل ممکن شکنجه و کشته شدند گرفته شد و توقع تشکر داریم داریم نه مخالفت. دقیقا افراد کشور هایی که با ما مخالف هستند را و توسط داعش کشته شده اند را پخش کنید، بزار همه دنیا بفهمند ما چه شری را از سر اونها کم کرده ایم. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۶:۵۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
83 کشور کیا بودن؟
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۰۶:۴۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
چراباید باکشورهایی مثل کره جنوبی وژاپن روابط تجاری داشت که بازارهای ایران واقتصادماراقبضه کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
کره جنوبی که شریک تجاری ایرانه نامرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
ال سعود راهی جز خودکشی ندارد جون هر توطئه ای می چیند فقط خودش شکست می خورد و پول بی زبان نفت را به کیسه آمریکا و انگلیس می ریزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
اگر همت داشتیم با کشورهای که ضد ما رای میدهند قطع رابطه میکردیم تا درس عبرتی برایشان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
ایران همیشه در تمام عرصه ها پیروز وسربلند است .زنده باد ایراان
آخرین اخبار