دبیر اجرایی خانه کارگر یزد:

مشاغل مستمر باید دارای قرارداد دائمی باشند

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد گفت : جامعه کارگری استان امروز در زمینه معیشت و اداره زندگی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دهقانی دبیر اجرایی خانه کارگر یزد گفت : قراردادهای موقت مهمترین معضل کارگران است و مشاغل مستمر باید دارای قرارداد دائمی باشند.

دهقانی با اشاره به مجاهدتها و تلاش های کارگران در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس به مشکلات‌پیش روی این قشر مهم و زحمتکش پرداخت و گفت جامعه کارگری استان امروز در زمینه معیشت و اداره زندگی با مشکل مواجه هستند.

وی وجود قراردادهای موقت را‌مهمترین معضل کارگران برشمرد و گفت‌مشاغل مستمر باید دارای قرارداد دائمی باشند و امیدواریم به همت دولت این مشکل مهم مرتفع شود وی برضرورت تلاش برای رفع مشکل واحد های تولیدی تاکید و اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان استان شاهد رونق تولید و رفع مشکلات قشر کارگر باشیم.

در این مراسم با قرائت قطعنامه ایی بر ضرورت توجه به مشکلات کارگران و رسیدگی به آن تاکید شد.

ضرورت تامین امنیت شغلی کارگران و تشکل های کارگری ، توسعه نهادهای کارگری در واحدهای تولیدی ، افزایش عادلانه دستمزدها و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی و همسان سازی حقوق بازنشستگان ، پرداخت مطالبات تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر به کارگران ، حمابت از نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی ، تامین‌منافع جامعه کارگری در طرح تحول نظام سلامت و ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی و غیر مجاز در واحدهای مختلف از مهمترین موضوعات این قطعنامه بود .

استانداریزد نیز در حاشیه این مراسم در گفتگویی رفع موانع تولید و مشکلات جامعه کارگری را از اولویت های کاری خود برشمرد و‌گفت تلاش خواهیم کرد با رونق بخش تولید و توجه و رسیدگی به مشکلات کارگران استان یزد به جایگاه واقعی خود در تولید دست یابد.

در مراسم سالروز تصویب قانون کار با اشاره به تصویب قانون کار این قانون را خون بهای هزاران کارگر برشمرد و گفت این قانون یادگار حضرت امام و مهمترین قانون بعد از قانون اساسی است.

انتهای پیام/ی

 تاکید بر  رسیدگی به مشکلات کارگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار