مدیر حوزه هنري كاشان

دفتر ادبیات پایداری در حوزه هنری کاشان افتتاح می شود

مدیر حوزه هنري كاشان گفت: دفتر ادبیات پایداری با هدف ثبت و ضبط خاطرات شفاهی دفاع مقدس به زودی در حوزه هنری کاشان افتتاح می شود.

محمد قاسم زاده، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، این دفتر با حضور رزمندگان، ایثارگران و جانبازان کاشان با محوریت برگزاری سه برنامه شب خاطره، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی جنگ و جمع کردن آرشیو صوتی، تصویری و مستند مدارک و مستندات رزمندگان و ایثارگران به صورت یک مجموعه متمرکز و منسجم در قالب نمایشگاه در حوزه هنری کاشان بازگشایی می شود.

وی،ثبت و ضبط تاریخ شفاهی جنگ از زبان رزمندگان و ایثارگرانی را که در طول جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند رویدادی فرهنگی اجتماعی در ماندگاری و انتقال وقایع تاریخ پرافتخار دوران دفاع مقدس به نسل های آینده دانست و گفت: بازگویی وقایع دوران جنگ و رشادت مردی و دلیری های رزمندگان و ایثارگران وسیله هدایت و نجات نسل جوان در شرایط خطیر و حساس فرهنگی فعلی است.

به گفته وی،اناجم اقدامات فرهنگی هنری بویژه در حوزه دفاع مقدس یکی از اولویت های کاری حوزه هنری کاشان در بازگویی و شناسایی تاریخ دفاع مقدس از زبان یادگاران جنگ در این شرایط کنونی است تا عامل هدایت، سازندگی و بصیرت افزایی و بیدارگری به نسل جوان در رویارویی با مشکلات و تهاجمات جبهه فرهنگی شود.

مدیر حوزه هنري كاشان، در ادامه با ارائه گزارشي از فعاليتهاي این حوزه هنري گفت:برگزاري نشست هاي ادبي تحت عنوان انجمن ادبي صبح قلم ويژه شعرای فارسی زبان افغانستان، حلقه ادبي شعر آئيني به صورت هفتگي، برگزاري كارگاه هفتگي داستان خواني و برپایی نمايشگاه های فصلي تعدادی  برنامه هاي در حال اجرا یا اجرا شده حوزه هنري کاشان در سال جاری است.

قاسم زاده تصریح کرد:برگزاری شب خاطره تاریخ شفاهی جنگ ماهيانه با حضور رزمندگان دفاع مقدس، پخش فيلم مستند اجتماعی  100 ثانيه اي از جمله جشنواره هاي ملي و بين المللي عمار، حمايت از اجراي نمايش هاي روي صحنه در طول سال و ثبت و ضبط خاطرات شفاهي رزمندگان اسلام از دیگر برنامه هاي اجرایی حوزه هنری کاشان است.

وی، در خصوص خانه تاريخي رزاقیان که از ابتداي سال 90 به صورت مخروبه در اختيار حوزه هنري كاشان قرار گرفت و كار بازسازي و تعمير و مرمت آن از همان سال آغاز شد گفت: روند کار مرمت و ساخت آن با اعتبار 400 میلیون تومانی از محل اعتبارات دولتی که تاکنون هزینه شده است تا نيمه دوم سال 95 ادامه داشت.

به گفته وی، حوزه هنری کاشان  از نیمه دوم سال 95 به صورت رسمی در این خانه تاریخی کار خود را آغاز کرد و حق بهره برداری خانه تاريخي رزاقیان به این حوزه واگذار شد.

قاسم زاده در پایان از برگزاری نخستین نمایشگاه گروهی عکاسان جوان کاشان نیز با عنوان شور سرخ در محل حوزه هنری کاشان خبرداد و گفت: این نمایشگاه با نمایش 47 تابلوعکس روی شاسی چوب و موضوع مراسم آیینی محرم کاشان تا پایان روز دوم آذرماه همه روزه صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.