زندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید عملیاتی نشد

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید اقدام موثری برای کاهش آلودگی هوا بود که متاسفانه این برنامه عملیاتی نشد.

نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید عملیاتی نشدمسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تولید خودرو در داخل و ضعف های ناشی از آن اظهار داشت: تولید کنندگان خودرو در داخل کشور مکلف هستند به ازای 30 درصد از تولیداتی که سالیانه دارند خودرو فرسوده را از چرخه تردد خارج کنند.

وی ادامه داد: خروج 50 هزار دستگاه تاکسی در سال گذشته ناشی از همین برنامه بود و خودروسازان داخلی ملزم به انجام این برنامه هستند.

زندی با بیان اینکه برنامه خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد عملیاتی نشده است،گفت: خودروسازان داخلی ملزم به اجرای مصوبه دولت بودند که متاسفانه این مصوبه لغو شد و امیدی به اجرای این مصوبات نیست.

وی در رابطه با بیمه خودرو های شخصی گفت: در قانون هوای پاک در ماده 8 مصوب شد که مالکان خودروهای تولید داخلی باید خودروهای خود را بیمه کرده و بیمه های عامل نیز برای زمانی که خودروهای شخصی به سن فرسودگی رسیدند با پرداخت تسهیلات ، بتوانند خودروهای خود را تعویض کنند.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکلات و محدودیت های قانون هوای پاک اظهار کرد: آیین نامه ماده 8 قانون هوای پاک هنوز تهیه نشده ،اگر این قانون تصویب شود خودروهای فرسوده به صورت پایدار از چرخه تردد خارج می شوند.

کامیون های فرسوده سهم زیادی در آلودگی هوای شهر تهران دارند

وی افزود: با اجرایی شدن قانون هوای پاک در آینده شاهد خروج ارقام بسیاری از خودروهای فرسوده وتاثیر آن  بر روی بهبود کیفیت هوا خواهیم بود چرا که 20 درصد خودروهای فرسوده بر آلودگی هوای شهر تهران تمرکز کرده اند.

زندی با بیان اینکه کامیون نقش بالایی در آلودگی هوای شهر تهران دارد، گفت: کامیون های فرسوده که عمدتا قدیمی و بالای 40 سال قدمت دارند و همچنین در شب تردد می کنند نقش بسیار زیادی در آلودگی هوای شهر تهران دارند که متاسفانه تردد این خودروها با محدودیت های قانونی مواجه نشده است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اتوبوس های فرسوده در شهر تهران تصریح کرد: در شهر تهران اتوبوس های فرسوده باید از چرخه تردد خارج شوند اما به علت نیاز مردم به این اتوبوس ها فعلا امکان خروج این خودروها وجود ندارد و نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید  می توانست اقدام موثری باشد که متاسفانه این برنامه نیزعملیاتی نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
آخرین اخبار