علت 2 مرگ اخیر نظام پزشکی در دست بررسی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: علت دو مرگ اخیر نظام پزشکی با قاطعیت در حال بررسی است و اگر تخلفی از سوی کادر درمان صورت گرفته باشد با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی سالاری مقدم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، با اشاره به مرگ کودک 11 ساله منوجانی گفت: بیمار 17 آبان 96 به علت درد شدید از ناحیه شکم به بیمارستان منوجان مراجعه کرد که تشخیص آپاندیسیت داده شد و بعد از عمل هم، حال عمومی اولیه بیمار خوب بوده است.

وی افزود: بعد از مشاهده حال نامساعد بیمار، برای مراقبت های تخصصی تر به بیمارستان 12 فروردین کهنوج اعزام شد و پزشکان متخصص کهنوج و خودم بر بالین بیمار حاضر شدیم که با تشخیص پزشکان بیمارستان کهنوج برای مراقبت های فوق تخصصی، دستور انتقال به بیمارستان افضلی پور کرمان داده شد و مسئولان این بیمارستان هم همکاری خوبی در پذیرش داشتند اما متاسفانه بیمار 19 آبان 96 در بیمارستان افضلی پور کرمان فوت کرد و ما هم درخواست ارسال خلاصه پرونده بیمار را برای بررسی علت فوت دادیم.

سالاری مقدم با بیان اینکه این مرگ در بیمارستان منوجان رخ نداده و دلیل مرگ در حال بررسی است، تصریح کرد: تاکنون چندین کمیته در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شده است.

وی یادآور شد: خطا در هر حرفه و شغلی وجود دارد و حرفه پزشکی هم از این موضوع مستثنی نیست به همین دلیل است که نهادهای نظارتی پزشکی در همه جای دنیا وجود دارد، اما این دلیل بر این نمی شود تا در کار درمان سهل انگاری شود.

سالاری مقدم گفت: علت دو مرگ اخیر نظام پزشکی با قاطعیت در حال بررسی است و نتیجه بعد از بررسی های کامل اعلام می شود که ممکن است کمی زمانبر باشد اما پس از اعلام نتیجه اگر تخلفی از سوی کادر درمان صورت گرفته باشد با آن برخورد قانونی می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در حال حاضر موضوع مرگ بیمار منوجانی با حساسیت ویژه در حال بررسی است تا نتیجه دقیق اعلام شود که  آیا علت مرگ قصور پزشکی، مشکل دارو و یا عوارض بعد از عمل و ... بوده است.

 سالاری مقدم تصریح کرد: بعد از اعلام نتیجه، علت مرگ بیمار منوجانی اطلاع رسانی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم افزایش آموزش مردم و پزشکان به جای برخورد تهاجمی، یادآور شد: در این راستا مقرر شده است با ورود یک پزشک یا پرستار به مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان، قبل از هر چیز موارد و بیماری های خاص در منطقه به آنها اطلاع رسانی شود تا آموزش زمینه ای برای پیشگیری باشد.

سالاری مقدم افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان تأکید بسیار بر توزیع عادلانه نیروی انسانی و امکانات در منطقه را  دارد و رسیدگی به مناطق محروم از اولویت های کاری وی است که در توزیع پزشکان متخصص در منطقه شاهد این موضوع هستیم.

انتهای پیام/ب

علت 2 مرگ اخیر نظام پزشکی در دست بررسی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار