حسینی‌کیا در تشریح جلسه کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد

استماع گزارش مدیرعامل ایران خودرو درباره برنامه‌های این گروه صنعتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مباحث مطروحه در جلسه این کمیسیون را تشریح کرد.

استماع گزارش مدیرعامل ایران خودرو درباره برنامه‌های این گروه صنعتیسیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح جلسه کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: در این جلسه گزارش مدیرعامل ایران خودرو درباره عملکرد و برنامه‌های این گروه صنعتی ارائه و بحث‌های متعدد دیگری از سوی نمایندگان مطرح شد. 

وی با اشاره به اینکه اکثر نمایندگان در این جلسه گفتند که سطح ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو باید افزایش یابد، ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که مطرح شد آن بود که قراردادهای این گروه صنعتی باید شفافیت پیدا کند چرا که متأسفانه قبلا شرکت‌های خارجی و به ویژه فرانسوی چون پژو وسط راه بدعهدی کردند و شفافیت در قراردادها باعث می‌شود که دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه یکی دیگر از نکات مطرح شده رابطه خودروساز و قطعه ساز بود، گفت: در این جلسه تأکید شد که باید توجه ویژه‌ای به قطعه‌سازان داخلی شود.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه درباره تعرفه‌های واردات خودرو هم در این جلسه بحث شد، خاطرنشان کرد: قانون میزان تعرفه‌های واردات خودرو را 20 درصد مشخص کرده  اما طبق تصمیمات این جلسه قرار بر این شد که از سال آینده به 30 درصد ارتقاء پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه علاوه بر مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم حضور داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار