معاون پژوهشی آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

تجهیز ۱۰ هزار کلاس درس در فارس به امکانات هوشمندسازی

حدود ۱۰ هزار کلاس درس در استان فارس به امکانات هوشمندسازی مجهز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشیراز؛ عبدالرسول احمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس گفت: از سه سال پیش طرح آزمایشی برای سنجش میزان اثر بخشی مدارس هوشمند در شیراز اجرا شده و هم اکنون با اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و مشارکت‌های مردمی ۳۸۲ مدرسه و حدود ۱۰ هزار کلاس درس در کل استان فارس هوشمندسازی شده است.

وی افزود: در این مدارس در کنار آموزش‌های سنتی از ابزار و تکنولوژی روز و تجهیزات فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) در امر تدریس استفاده می‌شود.

احمدی ادامه داد: در مدارس هوشمند تلاش می‌شود، علاوه بر امکانات و روش‌های غیر الکترونیکی، با تجهیز کامل مدرسه به امکانات رایانه‌ای و فناوری‌های مربوطه، محتوای دروس به روش‌های الکترونیکی و ساده ارائه شود.

وی گفت: تجهیزات، اصل ساختار هوشمند سازی مدارس نیست و تغییر روش تدریس معلمان یکی از گزینه‌های مهم در این زمینه است.

احمدی بیان کرد: تمام این اقدامات در مدارس هوشمند، برای تسهیل و افزایش سرعت در یادگیری و ماندگاری اطلاعات است.

وی اظهار داشت: کاهش فرایند‌های زمان بر، استفاده صحیح از فاوا، افزایش انگیزه دانش آموزان، ایجاد خلاقیت و تنوع در یادگیری از دیگر نتایج هوشمند سازی مدراس است.

احمدی در مورد هزینه هوشمند سازی این مدراس نیز گفت: براساس شاخص‌های موجود، تجهیز هر کلاس درس با حداقل امکانات شامل یک دیتا پروژکتور و یک لپ تاپ یا pc حدود سه میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش فارس گفت: علاوه بر این در طرح هوشمند سازی، وجود کارگاه کامپیوتر در مدارس الزامی است که بر اساس استاندارد هر دانش آموز باید یک pc در اختیار داشته باشد.

احمدی تصریح کرد: رشد ذهنی، جسمی، عاطفی و روانی دانش آموزان و ارتقا قابلیت‌های فردی آن‌ها و آشنایی به فناوری یکی از مهمترین اهدافی است که در مدارس هوشمند دنبال می‌شود.
انتهای پیام/ر

هوشمند سازی حدود ۱۰ هزار کلاس درس در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار