ذوالقدر به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

دهمین مجمع عمومی بین‌المجالس آسیایی فردا در ترکیه برگزار می‌شود/حضور لاریجانی در این نشست

نماینده مردم تهران از حضور رئیس مجلس در دهمین مجمع عمومی بین‌المجالس آسیایی خبر داد.

نشست دهمین مجمع عمومی بین‌المجالس آسیایی فردا برگزار می‌شود/حضور لاریجانی در این نشستسیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان از برگزاری مجمع بین‌المجالس آسیایی از فردا سه‌شنبه ( 30 آبان ماه) تا جمعه (3 آذر ماه) در ترکیه خبر داد.

وی با بیان اینکه این دهمین مجمع عمومی بین‌المجالس آسیایی است که ما در آن شرکت می‌کنیم، تصریح کرد: در اولین روز نشست شورای اجرایی دوم برگزار می‌شود، شورای اجرایی اول آن هم پیش از این در نشست کامبوج برگذار شده بود.

ذوالقدر ادامه داد: قطعنامه‌هایی که در شورای اجرایی اول تصویب شده دوباره در این جلسه مرور می شود تا در صورت تایید تمامی اعضاء به تصویب قطعی و نهایی برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه فردا بعدازظهر با سخنرانی دبیر کل، رئیس مجلس و وزیر خارجه ترکیه برگزار می شود، بیان کرد: رئیس مجلس ترکیه همان روز ملاقات‌هایی را با روسای هیئت‌ها و مجالس دیگر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: صبح روز چهارشنبه (1آذر ماه) مجمع عمومی تحت عنوان تقویت صلح و توسعه در آسیا آغاز به کار می‌کند و در ادامه جلسات کمیته های دائمی اقتصادی و توسعه پایدار، سیاسی، اداره امور مالی، اسکپ پارلمان آسیا و انرژی مانند گذشته طی سه روز برگزار می شود.

عضو مجمع بین‌المجالس آسیایی اظهار کرد: تمامی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجمع بین‌المجالس آسیایی همچون آقایان کوهکن، کاظمی بابا حیدری، رحیمی جهان آبادی و خانم چنارانی در این نشست حضور دارند و هر کدام درکمیته‌های تخصصی هم عضویت دارند.

ذوالقدر با تاکید براینکه ما علاوه بر عضویت در مجمع عمومی در شورای اجرایی هم حضور داریم، تصریح کرد: روسای مجالس از جمله لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم به این اجلاس دعوت شده‌اند.

عضو مجمع بین‌المجالس آسیایی با اشاره به اینکه قطعنامه‌هایی که طی یکسال گذشته در کمیته‌های تخصصی بررسی شده در این اجلاس تصویب می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین بیانیه اختتامیه نشست با عنوان استانبول هم بررسی و در نهایت به تصویب اعضا خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار