۳ اثر آذربایجان غربی در فهرست میراث معنوی کشور ثبت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با ثبت این سه پرونده، تعداد عناوین میراث ناملموس ثبت شده استان آذربایجان غربی به ۲۸ عنوان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ثبت سه اثر میراث معنوی استان در فهرست آثار میراث ناملموس کشور خبر داد و افزود: در ادامه روند تهیه پرونده‌های ثبت میراث ناملموس استان آذربایجان غربی و پس از تلاش یکساله در مستند نگاری و پژوهش، سه پرونده میراث ناملموس آذربایجان غربی در نشست اخیر استان‌ها در دفتر ثبت آثار، حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: این پرونده‌ها شامل مهارت ساخت تنور سنتی، مهارت ریزه کاری چوب و فن و مهارت تهیه گچ نیم کوب بود که سپس از بحث و تبادل نظر داوران، مورد تصویب قرار گرفت و بدین ترتیب عناوین یاد شده در فهرست ملی میراث ناملموس در خطر با گستره آذربایجان غربی به ثبت رسید.

جباری تصریح کرد: ثبت در حوزه میراث ناملموس در واقع وظیفه خطیر و حساسی را برعهده متولیان امر و اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌دهد که باید برای جلوگیری از فراموشی کامل آنها، برنامه ریزی‌های اصولی و بلند مدتی تدوین نمود تا ضمن حفظ هویت‌های فرهنگی، راه برای تداوم این امر باز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ا. آذربایجان غربی گفت: با ثبت این پروژه ها، تعداد عناوین میراث ناملموس ثبت شده استان به ۲۸ عنوان رسیده که قطعاً روند پژوهش و مستند نگاری برای ثبت دیگر وجوه مواریث فرهنگی و ناملموس استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ن.م

ثبت 3 اثر آذربایجان غربی در فهرست میراث معنوی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.