تیلرسون: قرار گرفتن نام کره شمالی در فهرست حامیان تروریسم، فشارها را بر این کشور افزایش می‌دهد

رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا گفت وارد کردن کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم آخرین اقدام از سری اقدامات افزایش فشار بر این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا گفت: وارد کردن کره شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم آخرین اقدام از سری اقدامات افزایش فشار بر این کشور است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ­وارد کردن نام کره شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم از حمایت گروه‌ها از کره شمالی جلوگیری می‌کند.

تیلرسون گفت: استفاده از تسلیحات شیمیایی یک فاکتور در وارد کردن نام کره شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم بود.

وزیر امورخارجه آمریکا گفت: سودان موافقت کرده است تا خرید تسلیحات از کره شمالی را متوقف کند.

تیلرسون گفت: روند افزودن نام کره شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم از چند ماه پیش آغاز شد.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد یکی از آثار اقدام امروز دولت آمریکا به قرار دادن نام کره شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم این است که طرف‌های ثالث یا در کار با کره شمالی دچار اختلال خواهند شد و یا اینکه از کار با کره شمالی دلسرد می‌شوند.

رکس تیلرسون در ادامه نشست خبری خود ضمن اشاره به قرار گرفتن نام کره شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم گفت: رئیس جمهور آمریکا موضوع قرار گرفتن نام کره شمالی در فهرست تحریم‌ها را در جلسه کابینه اعلام کرد.

این اقدام تازه‌ترین گام از گام‌هایی است که هدف آن‌ها اعمال فشار مسالمت آمیز به کره شمالی است. رئیس جمهور (آمریکا) تعبیر فشار حداکثری به کره شمالی را دارد. هدف از این اقدام، واداشتن کره شمالی به پاسخگویی برای اقدامات این کشور در چند ماه گذشته است.

وی افزود: کره شمالی در سال هزار و نهصد و هشتاد و هشت در فهرست کشور‌های حامی تروریسم قرار گرفته بود، اما در سال دوهزار و هشت در تلاش برای مذاکره هسته‌ای با کره شمالی این کشور از این فهرست خارج شد که اکنون مشخص است این تلاش ناکام مانده است، چون می‌توانیم ببینیم امروز کجا هستیم؟ در نتیجه اقداماتی که آن‌ها کردند از جمله ترور در خارج از کره شمالی و استفاده از تسلیحات شیمیایی ممنوعه! همه این‌ها اقداماتی جدی از سوی کره شمالی هستند که باعث می‌شوند همه در خطر قرار گیرند.

رکس تیلرسون گفت: تاثیر عملی اقدام امروز این است که احتمالا باعث مختل یا دلسرد شدن برخی از طرف‌های ثالث خواهد شد تا دست به اقدامات مشخص با کره شمالی نزنند.

وی گفت: آمریکا هنوز امیدوار است بحران کره شمالی را بتوان از راه دیپلماسی حل کرد.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار