کوچ دو نهاد مهم سیاستگذاری اتحادیه اروپا از لندن به پاریس و آمستردام

مقر مرکزی نهاد اداره بانکداری اتحادیه اروپا و آژانس پزشکی این اتحادیه که هم اکنون در انگلیس قرار دارند در پی برگزیت از لندن به ترتیب به فرانسه و هلند منتقل می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، مقر مرکزی نهاد اداره بانکداری اتحادیه اروپا و آژانس پزشکی این اتحادیه که هم اکنون در انگلیس قرار دارند در پی برگزیت از لندن به ترتیب به فرانسه و هلند منتقل می‌شوند.

با خروج این دو نهاد، در ادامه کوچ شرکت‌ها و نیز مقر نهاد‌های اتحادیه اروپا از انگلیس به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به گفته کارشناسان بیش از هزار شغل در انگلیس از بین خواهد رفت.

پس از اینکه در همه پرسی سوم تیر ماه پارسال نزدیک به ۵۲ درصد مردم به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند نگرانی شرکت‌های بین المللی که دفتر مرکزی آن‌ها در انگلیس قرار داشت آغاز شد و از همان زمان شمار زیادی از شرکت‌ها برنامه خروج از این کشور به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را در دستور کار خود قرار دادند.

مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس چندی پیش با ابراز نگرانی از شرایط اقتصادی انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ۷۵ هزار شغل از بین خواهد رفت. بانک گلد من ساکس نیز اعلام کرد پس از برگزیت دفتر مرکزی خود را از لندن به فرانکفورت یا پاریس منتقل خواهد کرد، این بانک فقط در لندن شش هزار کارمند دارد.

در این حال میشل بارنیه نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت با هشدار نسبت به روند کند مذاکرات در این باره گفت: شرکت‌ها و بانک‌های انگلیس انتظار نداشته باشند پس از برگزیت هم همچون زمانی که انگلیس جزو اتحادیه اروپا بود بتوانند در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به ارائه خدمات بپردازند.

انتهای پیام/

نهاد اداره بانکداری اتحادیه اروپا و آژانس پزشکی این اتحادیه از انگلیس خارج می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار