خبرنگاران زن تنها در 8 ولایت حضور فعال دارند

یافته‌های مرکز پشتیبانی از زنان ژورنالیست افغانستان نشان ‌می‌دهد که زنان خبرنگار تنها در هشت ولایت حضور فعال دارند اما در دیگر ولایت‌ها حضور رسانه ای کمرنگ دارند.

خبرنگاران زن تنها در 8 ولایت حضور فعال دارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یافته‌های مرکز پشتیبانی از زنان ژورنالیست افغانستان نشان ‌می‌دهد که زنان خبرنگار تنها در هشت ولایت حضور فعال دارند اما در دیگر ولایت‌ها حضور رسانه ای کمرنگ دارند.

بر اساس یافته‌های این مرکز، در حال حاضر بیش از هزار زن در رسانه‌ها مصروف کارند که نزدیک به پانصد تن آنان خبرنگاری می‌کنند.

این بررسی از ماه ثور/ اردیبهشت امسال در ۲۳ ولایت کشور و ۷۴ رسانه آغاز شده بود.

این نهاد همچنان دریافته است که زنان خبرنگار در هشت ولایت کشور حضور پررنگ دارند، اما در ولایت‌های دیگر حضورشان یا کمرنگ است و یا هم هیچ فعالیت رسانه ای ندارند.

فریده نیکزاد، مسئول مرکز پشتیبانی از زنان ژورنالیست افغانستان گفت که افزایش جنگ و خشونت‌ها باعث کم شدن فعالیت‌های خبرنگاران زن شده است.

مسئولان این نهاد همچنان افزود که خبرنگار در خیابان‌ها، هنگام تهیه گزارش و مصاحبه و حتی در محل کار با خشونت‌های کلامی و آزار و اذیت رو برو هستند.

یافته‌های مرکز پشتیبانی از زنان ژورنالیست افغانستان همچنین نشان می‌دهد که نبود خبرنگاران زن در برخی ولایت‌ها سبب شده است که هم میزان پرونده‌های خشونت با زنان افزایش یابد و هم این موارد از چشم مردم پنهان بماند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار