ترودو از بازگشت تروریست‌های داعشی به کانادا ابراز نگرانی کرد

نخست‌وزیر کانادا از بازگشت تروریست‌های گروه تکفیری داعش به این کشور ابراز نگرانی و بر محاکمه آنان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز دوشنبه اعلام کرد این کشور نگران تهدید ناشی از بازگشت شهروندان کانادایی وابسته به تروریست‌های داعش برای امنیت ملی کشورش است. 

او در سخنانی در پارلمان کانادا متعهد شد این افراد را که قوانین مبارزه با تروریسم کانادا را از طریق پیوستن به داعش زیر پا گذاشته اند، محاکمه کند ولی گفت دولت او همچنین برای ادغام مجدد این افراد در جامعه تلاش خواهد کرد.

نخست وزیر کانادا گفت: «می دانیم که بازگشت حتی یک نفر (از کسانی که به داعش پیوسته اند) ممکن است پیامد‌های جدی برای امنیت ملی داشته باشد... ما آنان را زیر نظر خواهیم گرفت و در عین حال به آن‌ها کمک می‌کنیم تفکر تروریستی را کنار بگذارند».

گفته می‌شود حدود ۱۸۰ شهروند کانادایی برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر کرده اند و براساس آمار رسمی که سال ۲۰۱۶ منتشر شد حدود ۶۰ نفر از این افراد به کانادا بازگشته اند. تاکنون دو نفر از اعضای داعش که به کانادا بازگشته اند بر اساس قانون مبارزه با تروریسم در کانادا محاکمه شده اند.

رالف گودایل، وزیر امنیت عمومی کانادا، هفته گذشته از دشوار بودن جمع‌آوری مدارک از مناطق درگیری به منظور محاکمه عادلانه این افراد سخن گفت. با این حال گودایل از شیوه کشتن بدون محاکمه که هم پیمانان کانادا برای حل مشکل اعضای داعش به کار می‌برند انتقاد کرد و گفت کانادا در گروه‌های مرگ مشارکت نمی‌کند.

انتهای پیام/

ابراز نگرانی ترودو از بازگشت تروریست‌های داعش به کانادا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
این حرفا نشون میده در جریان دفت و امد داعشی ها هستن.
و این یعنی با اجازه اونها رفت و امد دارن.
و این یعنی خودشون اربابای تروریست هستن.
و.........
آخرین اخبار