پس از به بن‌بست کشیده شدن ائتلاف برای تشکیل دولت جدید در برلین؛

مرکل از برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در آلمان استقبال کرد

«آنگلا مرکل» از تکرار انتخابات پارلمانی در آلمان استقبال و برای حضور در آن اعلام نامزدی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ پس از آنکه مذاکرات حزب دموکرات مسیحی آلمان به ریاست «آنگلا مرکل»، صدراعظم این کشور، با احزاب دموکرات‌های آزاد و سبز‌ها به بن بست خورد، برخی پیشنهاد تکرار انتخابات پارلمانی را مطرح کردند.

مرکل می‌تواند با حزب سوسیال دموکرات، مذاکرات برای ائتلاف کردن را آغاز و یا به تشکیل دولت اقلیت اکتفا کند. در هر صورت مرکل این فرصت را دارد تا برای چهارمین دوره پیاپی صدراعظم آلمان باقی بماند؛ اما او راه دیگری را برگزید و برای برگزاری انتخابات مجدد اعلام آمادگی کرد.

مرکل در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «زد دی اف» گفت: مطمئن هستم مردم آلمان من را به دلیل شکست مذاکرات ائتلاف سرزنش نمی‌کنند. آلمان باید یک دولت باثبات داشته باشد، نه اینکه با تشکیل دولت اقلیت برای هر تصمیم گیری نیازمند رای دیگر احزاب بماند. مطمئن هستم تکرار انتخابات پارلمانی بهترین راهکار است.

مرکل سپس برای نامزدی مجدد در انتخابات جدید، اعلام آمادگی کرد.

«فرانک والتر اشتاینمایر»، رئیس جمهور آلمان، روز گذشته از چهار حزب اصلی این کشور خواست درمورد ائتلاف و تشکیل دولت به توافق دست یابند تا نیازی به تکرار انتخابات  پارلمانی در آلمان نباشد. به عقیده اشتاینمایر، برگزاری انتخابات، قدرت سیاسی آلمان را تضعیف می‌کند.
با توجه به اینکه هیچکدام از احزاب حاضر به تعامل با دیگری نشد، رئیس جمهور آلمان امروز تصمیم نهایی برای تکرار انتخابات را اعلام می‌کند.

 

انتهای پیام/

استقبال مرکل از برگزاری انتخابات پارلمانی مجدد در آلمان به جای تشکیل دولت اقلیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار