هوای تبریز در وضعیت ناسالم قرار گرفت

رئیس اداره پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای کلانشهر تبریز امروز سه شنبه در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

هوای تبریز در وضعیت ناسالم قرار گرفتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شاهین رحیم اوغلی رئیس اداره پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در این شهر، شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 112 پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس رسیده است.

وی اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.

رحیم اوغلی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و 800هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.

در سایه اقدامات انجام شده از قبیل قطع سوخت مازوت نیروگاه ها و مراکز تولیدی-صنعتی، تعداد روزهای پاک کلان شهر تبریز در مدت سپری شده سال جاری به بیش از 90 روز افزایش یافت، در حالی که این رقم پارسال حدود 75 روز بود.

 

انتهای پیام/ش

وضعیت ناسالم هوای تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار