فراهانی در جلسه علنی شورای شهر تهران خبر داد

کمک بلاعوض ١٠ میلیاردی شهرداری پایتخت به زلزله زدگان

عضو شورای شهر تهران گفت: دو فوریت الزام شهرداری تهران به حمایت از آسیب دیدگان زلزله غرب کشور با ۱۴ رای موافق به تصویب شورای شهر تهران رسید.

کمک بلاعوض ١٠ میلیاردی شهرداری پایتخت به زلزله زدگانبه گزارش خبرنکار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد:  امروز طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به حمایت از زلزله زدگان استان کرمانشاه به هیات رئیسه ارائه شد و این طرح با ١٤ رأی موافق از ١٩ رأی اعضای شورای شهر تهران که در بیست و سومین جلسه شورا حضور داشتند، به تصویب رسید.

وی افزود: در این طرح شهرداری مجاز است تا از منابع سرمایه‌ای و هزینه‌ای در اختیار خود به میزان ١٠ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض برای حمایت از مردم آسیب دیده زلزله اخیر از طریق استانداری کرمانشاه استفاده کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: همچنین به شهرداری اجازه داده می‌شود تا مبلغی از حقوق کارکنان خود را که داوطلب هستند به زلزله زدکان تخصیص دهد.

فراهانی تصریح کرد: از طرفی شهرداری مکلف است سامانه اطلاع رسانی راه اندازی و با کسب اجازه از کارکنان مقداری از حقوق آن‌ها را کسر کند.

وی افزود: شهرداری تهران مکلف است تا پایان بهمن ماه سال جاری گزارش عملکرد خود در خصوص کمک به آسیب دیدگان زلزله استان کرمانشاه را ارائه کند.

بعد از ارائه دو فوریتی توسط فراهانی یک نفر مخالف و یک نفر موافق دو فوریتی اظهار نظر کردند.

الویری به عنوان مخالف اظهار کرد: به این دلیل با دو فوریت طرح مخالف هستم که نیازمند فرصت کافی برای بررسی هستیم، چرا که اگر این طرح به دقت بررسی نشود، شأن و منزلت شورا پایین می‌آید. بنابراین اگر یک فوریت باشد، جهت بررسی‌های لازم به کمیسیون می‌رود.

وی با اشاره به قوانین ماده ١٦ و ١٧ افزود: از طرفی شهرداری کار خود را انجام می‌دهد و بدون مصوبه ما، خدمات لازم را به حادثه دیدگان ارائه می‌کند، لذا کار زمین نمی‌ماند که عجله کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: اصلا عدد ١٠ میلیارد از کجا آمده است؟! آیا درست است که از بودجه مربوط به اربعین بدون هیچ دلیلی کپی برداری کنیم؟

در ادامه امینی که در نبود محسن هاشمی ریاست شورا را برعهده گرفته بود به عنوان موافق دو فوریت طرح اظهار کرد: حوادث طبیعی و غیرمترقبه به نحوی است که باید به سرعت رسیدگی شود و با توجه به شعر استاد سخن سعدی(بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزکار دگر عضو‌ها را نماند قرار) نمی‌توانیم یک هفته وقت کشی کنیم.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی حتی کشور‌هایی که روابط سیاسی خوبی ندارند نیز پیش دستی می‌کنند و از طرفی در رسانه‌ها و افکار عمومی هم وجهه خوبی ندارد که از دو فوریت خارج شود و فکر کنند این موضوع برای ما کم اهمیت است و اینکه اگر به کمیسیون هم برود، فرقی نمی‌کند.

در پایان اعضای شورای شهر تهران به دو فوریت طرح مذکور رای دادند و در یک رای گیری جدا که به نظر کارشناسان و چند تن از اعضای شورا کاری غیر ضروری و حتی اشتباه بود، الزام شهرداری به ارائه لایحه در خصوص طرح فوق که دو فوریت آن تصویب شده بود، مجددا رای گیری شد و رای نیز آورد.

بنابراین شهرداری مکلف شد لایحه خود در رابطه با الزام آن از طرف شورا برای کمک بلاعوض به زلزله زدگان غرب کشور را طی یک هفته ارائه کند.

انتهای پیام/

لزوم ارائه گزارش عملکرد شهرداری تهران درباره کمک به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه تا پایان سال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۷:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
در اصل شهرداری ها باید تاوان تمام این خسارتها را بدهند زیرا با چشم پوشی بر استانداردهای ساخت و ساز و ایمنی اقدام به صدور پایان کار و تایید سازه ها میکنند.
آخرین اخبار