فیروزآبادی خبر داد

کارآفرینی اجتماعی ضرورت دنیای امروز است/ ۲۰ میلیون از مردم کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: کارآفرینی اجتماعی جزء ضرورت‌های دنیای امروز است و به این ترتیب تقویت بنگاه های اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کارآفرینی اجتماعی ضرورت دنیای امروز است/ ۲۰ میلیون از مردم کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش «کارآفرینان خیر، خیران کارآفرین» صبح امروز(سه شنبه) برگزار شد.

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در همایش «کارآفرینان خیر، خیران کارآفرین» اظهار کرد: در دنیای امروز شاهد روند اجتماعی شدن حوزه های سیاسی و اقتصادی هستیم و اگر در علم سیاست، مدیریت قدرت مطرح باشد، امروزه قدرت اجتماعی هم به همان اندازه و حتی بیشتر از مدیریت قدرت دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: امروزه کارآفرینی اقتصادی در سراسر دنیا به سمت کارآفرینی اجتماعی سوق پیدا کرده است و کسب و کار اجتماعی به صورت مکمل به شیوه های دوره فعلی اضافه شده اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: مشارکت های سیاسی گذشته به مشارکت های مدنی تغییر کرده است و این مسئله از اواخر قرن بیستم شروع شده و بسیاری از روش‌های سیاسی تغییر شکل دادند و شکل اجتماعی پیدا کرده‌اند.

فیروزآبادی خاطر نشان کرد: موضوع تاثیرگذاری فعالیت NGOها در حوزه سیاسی و اقتصادی امری مهم است و در حال حاضر نظام‌های سیاسی، به سمت نظام مقررات گزاری و مشارکت ذی‌نفعان حرکت می کنند.

وجود 12 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور 

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیون از مردم کشور زیر خط فقر زندگی می کنن، همچنین ۱۲ میلیون از افراد را حاشیه نشین ها تشکیل می‌دهند و در کنار این موارد با معضلات و مشکلاتی چون کودکان کار و خیابانی، زنان سرپرست خانوار و مسئله مهاجرت نخبگان نیز مواجه هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: در نظام های مدرن امروزی همه‌ مردم رأی برابر ندارند و ذی‌نفعان مصلحت عامه مردم را مدنظر قرار می دهند و تصمیم گیری می کنند.

فیروزآبادی ادامه داد: در قرن 21 اهمیت سرمایه های فکری و مدنی بیشتر از سرمایه های مالی و اقتصادی است و مهاجرت سنگین و تغییر اقتصاد از اقتصاد کشاورزی به اقتصاد صنعتی و پس از آن به اقتصاد خدماتی، بخش گسترده ای از صنعت از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: علی رغم اهمیت سرمایه های فکری و مدنی، رویاپردازی و آرمان پردازی در قرن بیست و یکم، برخی از افراد و گروه‌ها همچنان قرن بیستمی هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروزه در حوزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شاهد تحولات بسیاری هستیم و کارآفرینی به سمت و سوی اجتماعی شدن پیش می رود.

فیروزآبادی یادآور شد: مسئله توسعه شهرنشینی موضوعی است که نمی توان از آن غافل شد و در کشور ما در اوایل انقلاب ۳۰ درصد مردم شهرنشین بودند و امروزه این آمار به بیش از ۷۵ درصد افزایش پیدا کرده است و در قرن بیست و یکم تا ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: نرخ امید به زندگی در میان مردم کشور در اوایل انقلاب ۵۸ درصد بود و در حال حاضر نرخ امید به زندگی تا ۷۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: اگر بخواهیم میزان بهره‌وری را افزایش دهیم و به سمت نوسازی صنعتی پیش برویم، بسیاری از کارگران بیکار می‌شوند و شغل خود را از دست می دهند.

توسعه صنعت در گرو اقتصاد اجتماعی است

 فیروزآبادی تاکید کرد: چاره بیکار نشدن کارگران، توسعه صنعت است و منابع مورد نیاز توسعه صنعت باید از طریق اقتصاد اجتماعی تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: در قرن بیست و یکم مسئله ضعف اخلاق و فردگرایی در شهرها و ابرشهرهای دنیا به وجود آمده است و این معضل از بین رفتنی نیست و ادامه پیدا می کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: همزمان با توسعه و تجهیز امکانات در روستاهای کشور باید به مسئله کارآفرینی نیز توجه شود.

فیروزآبادی تصریح کرد: از ظرفیت قابل توجه فضای مجازی نباید غافل شد و امروزه افراد در جامعه شبکه ای که در آن اجتماعات مختلف شکل می گیرد با هم ارتباط پیدا می کنند و ایده ها و ارزش های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

وی ادامه داد: مدیریت فعلی استارت آپ ها با شیوه های کنونی منجر به فرار مغزها می شود و پس از آن توسط اقتصادهای بزرگ تر جذب می‌شوند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: توجه به کارآفرینی اجتماعی در کشور ما نسبت به کارآفرینی اقتصادی اهمیت بیشتری دارد و کارآفرینی های اجتماعی مبتنی بر نیت های خیرخواهانه احتمال دستیابی به موفقیت های بیشتری را در حوزه های سیاسی و اقتصادی رقم می‌زند.

فیروزآبادی اظهار کرد: بحث پیرشدن جمعیت و تحولات تکنولوژیکی که در دنیای امروز مطرح است، بحثی جدی و قابل تامل است و جامعه شبکه ای تلاش می کند تا اجتماعات مختلف را با هم مرتبط کند و به تدریج به سمت پایداری پیش برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار