پیوندی خبر داد

کمک 5 میلیون تومانی هلال احمر به زلزله زدگان کرمانشاه

رئیس جمعیت هلال احمر از کمک 5 میلیون تومانی هلال احمر به افرادی که یکی از اعضای خانواده خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده‌اند و همچنین به خانواده‌هایی که بعد از زلزله صاحب نوزاد شدند، خبر داد.

کمک 370 میلیارد ریالی مردم کشور به زلزله‌زدگان استان کرمانشاهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) به منظور تشریح فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال احمر در زلزله غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با توجه به وظیفه ذاتی خود در ساعات ابتدایی زلزله استان کرمانشاه در منطقه حاضر شد و نجات مردم را در اولویت کار خود قرار داد.

وی افزود: در تخمین ابتدایی به نظر می‌رسید 50 هزار نفر در شعاع 5 کیلومتری از شهر ازگله گرفتار حادثه شده باشند. طبق برآورد اولیه 33 هزار خانواده گرفتار حادثه شده بودند که امکانات اولیه از استان کرمانشاه و استان‌های معین به منطقه اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان داشت: در ساعات اولیه زلزله نیروها و تجهیزات لازم از استان‌های معین از جمله 38 تیم واکنش سریع، 52 تیم اضطراری، 27 تیم امدادی به همراه سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شدند.

پیوندی بیان کرد: پس از وقوع حادثه حدود 10 هزار چادر موجود در انبارهای استان کرمانشاه و 15 هزار چادر از استان‌های معین به مناطق زلزله  زده ارسال شد.

وی گفت: 1630 روستا و 7 شهر گرفتار در حادثه به هشت منطقه به منظور امدادرسانی بهتر تقسیم شدند و در روز اول حادثه اسکان و تغذیه اضطراری و نجات افراد از زیر آوار انجام شد.همچنین در اولین روز پس از وقوع حادثه 10 هزار و 520 چادر به مناطق زلزله‌زده ارسال شد که فقط  5 هزار و 650 چادر به شهر سر پل ذهاب فرستاده شد.

کمک 370 میلیارد ریالی مردم کشور به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه

رئیس سازمان هلال احمر ایران بیان کرد: تا امروز جمعیت هلال احمر به غیر از اقلام امدادی و تجهیزات لازم، 100 میلیارد تومان از بودجه خود را صرف امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه کرده است و مردم هم تا امروز 370 میلیارد ریال وجه نقد و 20 هزار تن اقلام امدادی به زلزله‌زدگان کمک کردند.

پیوندی تصریح کرد: سازمان هلال احمر مبلغ 5 میلیون تومان به افرادی که یکی از اعضای خانواده خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده‌اند و همچنین به خانواده هایی که بعد از زلزله  صاحب نوزاد شدند، کمک می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در روزهای اول و دوم بعد از حادثه به دلیل اینکه نظم و انظباط در منطقه حاکم نبود، نتوانستیم اقدامات امدادی را آن گونه که باید انجام دهیم و در روز دوم بعد از زلزله و با حضور رئیس جمهور در منطقه شورای تامین تشکیل و نظم و انظباط بهتر شد.

پیوندی ادامه داد: در روز اول بعد از حادثه زلزله، 27 هزار و 300 چادر و اقلام امدادی، در روز دوم 43 هزار چادر، روز سوم 60 هزار چادر و امروز حدود 82 هزار و 540 چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

توزیع 120 تن نایلون میان زلزله زدگان کرمانشاه

وی گفت:همچنین تا امروز 240 هزار تخته پتو، 19 هزار والور، 580 هزار قوطی کنسرو، 56 هزار قطعه موکت و 32 هزار ست ظروف در بین زلزله زدگان توزیع شده است و براساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی در منطقه، 280 تن نایلون در انبارها ذخیره شده که تا امروز 120 تن آن میان زلزله زدگان توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد:به منظور برقراری بیشتر نظم و انظباط در توزیع اقلام امدادی، دفترچه های امدادی با توجه به اطلاعات مرکز آمار برای زلزله زدگان تهیه می شود که براساس این دفترچه ها بسته های غذایی 72 ساعته و بعد از آن بسته های غذایی خشک یک ماهه  میان زلزله زدگان توزیع می شود.

پیوندی افزود: براساس تصمیم‌های اتخاذ شده، بنیاد مسکن مسئولیت تامین مسکن زلزله زدگان را برعهده گرفته است.

وی گفت: امداد هوایی هلال احمر 10 فروند بالگرد را برای امدادرسانی به زلزله زدگان مجهز کرده است که تا امروز این بالگردها 240 ساعت پرواز داشتند و 250 مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند و 600 نیروی امدادگر و 130 هزار کیلوگرم اقلام امدادی را به مناطق زلزله زده جابجا کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در روزهای اول زلزله، 5 مرکز درمانی را در مناطق زلزله زده و یک بیمارستان صحرایی را در حیاط بیمارستان سر پل ذهاب که بر اثر زلزله تخریب شده بود، احداث کرد.

پیوندی تصریح کرد: نیروهای سپاه پاسداران کار امدادرسانی به زلزله زدگان را در روستاها و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران امدادرسانی در شهرها را برعهده دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار